کانون تخصصی خواهران فرصتی برای احیای نقش فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد

حجت الاسلام سید احمد حسینی گفت: راه اندازی کانون های تخصصی خواهران در دل مساجد فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت عظیم و بی‌بدیل بانوان در احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد است.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) انقلاب میدان را برای فعالیت زنان باز کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: ایشان در بیاناتی فرمودند؛ «نقش زنان در انقلاب زیاد بوده است. پس از پیروزی انقلاب تا امروز هم واقعاً بانوان کشور در همه صحنه‌ها خیلی نقش داشتند و این حادثه خیلی بزرگ و شگفت‌آوری است. تصور من این است که بانوان در دوره پیش از انقلاب و در دوره آن رژیم، مورد ستم سیاسی و فرهنگی بودند؛ بیش از آنچه که در بعضی از خانواده‌ها ممکن بود مورد ستم قرار گیرند. به جای نقش آفرینی، آنها را به بیکارگی و به ابتذال سوق میدادند. انقلاب حقیقتا میدانی باز کرد و خانمها بیش از آقایان در این قضیه فعالیت و حماسه خلق کردند».

وی ابراز کرد: امروز زنان کشور ما در تمامی صحنه‌ها با وقار، کرامت، شخصیت، عفاف مانند مردان فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: زنان و بانوان بخش وسیعی از جامعه ما را تشکیل می دهند که اثرگذاری بالایی در رشد و تعالی جامعه دارند زیرا هر جا بانوان مسئولانه وارد شدند، پیشرفت هایی حاصل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی زنان با حفظ شرایط و احکام اسلامی می‌تواند در تمامی مراجع و محاکم حضور داشته باشند.

وی مساجد را اصلی‌ترین پایگاه و رکن فعالیت‌های اجتماعی در نظام و تمدن اسلامی برشمرد و اظهار کرد:
حضور زنان در مساجد بیانگر حضور فعال آنها در جامعه اسلامی و مجامع دینی و مذهبی است.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: راه اندازی کانون های تخصصی خواهران در دل مساجد فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت عظیم و بی‌بدیل بانوان در احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد، تربیت، رشد و توانمندسازی نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در جوار مساجد و توسعه فرهنگ اصیل و ناب اسلامی ایرانی در مساجد است.

کد خبر 1736271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha