فعالیت بیش از ۹۰ کانون تخصصی خواهران در مساجد خراسان

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: از مهمترین اقدامات به روز و جدیدی که در سال ۱۴۰۲ در دستور کار کانون ها قرار گرفته است می توان به  ایجاد و تاسیس کانون های تخصصی خواهران در کشور است که استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ کانون تخصصی خواهران را ایجاد و تقویت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن افکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد «زمینه سازی برای پرورش نیروهای مومن مجاهد انقلابی با تقویت کارکرد اصیل تربیتی مسجد»به عنوان دستیار امام جماعت و مکمل برنامه ها و فعالیت‌ها و مقوم برکات معنوی این نهاد مقدس است.

وی درباره وظایف کانون های مساجد گفت: شناسایی و پرورش زبدگان، نخبگان و استعدادهای فرهنگی هنری محله و منطقه پیرامون مسجد، تولید آثار فرهنگی هنری مردمی با محتوای انقلابی و اسلامی و معرفی و عرضه محصولات فرهنگی و هنری ارزشی از جمله رویکردهای کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی  افزود: فرصت سازی برای رقابت های مومنانه و انگیزه بخش و  اجرای رویداد های گروهی و اردوئی بانشاط برای جوانان و نوجوانان در زمره دیگر برنامه های کانونها تعریف شده است.

وی در خصوص پیشینه ستاد کانون های مساحد گفت: کانون های مساجد با مصوبه ۳۰۲ شورای انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و در سال ۱۳۹۷ با مصوبه ۸۰۷ شورای انقلاب فرهنگی به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تبدیل شد و سند تحول کانون های فرهنگی هنری مساجد به تصویب رسید.

حجت الاسلام افکار یادآور شد: بیش از ۲۷ هزار کانون در کشور در مساجد مشغول فعالیت هستند که بیش از ۲میلیون و۲۰۰ هزار نفر عضو در این کانون ها از خدمات فرهنگی هنری استفاده می‌کنند.

وی افزود: در استان خراسان رضوی نیز بیش از ۱۸۰۰ کانون در مساجد فعالیت می کنند که بیش از ۶۰ درصد این کانون ها روستایی و بقیه شهری هستند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی عنوان کرد: در دور جدید فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دو هدف راهبردی در دستور کار قرار گرفته است؛ اول بازآفرینی و تقویت اثرگذاری کانون ها و دوم احیای جایگاه ستاد در عرصه حکمرانی فرهنگی.

وی اضافه کرد: از مهمترین اقدامات به روز و جدیدی که در سال ۱۴۰۲ در دستور کار کانون ها قرار گرفته است می توان به  ایجاد و تاسیس کانون های تخصصی خواهران در کشور است که استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ کانون تخصصی خواهران را ایجاد و تقویت خواهد کرد.

حجت الاسلام افکار تاکید کرد: از جمله اهداف این کانون ها، احیای گفتمان زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر تراز اسلامی و الگو سازی و انتقال تجربیات و توانمندسازی مدیران کانون های تخصصی خواهران است.

وی افزود: تقویت شبکه های بانوان در بستر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ارتقای سطح توانمندی‌های خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد از طریق آموزش علمی، هدفمند و روزآمد از دیگر اهداف پیش روی کانون هاست.

وظیفه اصلی کانون های تخصصی خواهران

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تاکید کرد: وظیفه اصلی کانون های تخصصی خواهران بازتولید، تبیین و ترویج گفتمان زن تراز انقلاب اسلامی و فرهنگ سازی عملی برای عامه مردم است.

وی همچنین به دیگر برنامه های جاری کانون های مساجد اشاره و عنوان کرد: برگزاری اولین گنگره ملی بانوان فاطمی با حضور مدیران کانون های تخصصی خواهران کشور در دهه دوم فاطمیه از جمله برنامه هایی است که در تهران برگزار خواهد شد و در استان‌ها نیز پیش نشست ها و همایش فرهنگی آموزشی آن در حال برگزاری است.

حجت الاسلام افکار گفت: این همایش فرهنگی آموزشی در استان خراسان رضوی پنج شنبه ۹ آذرماه با حضور ۸۰ مدیر کانون تخصصی خواهران در مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا س برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 1736303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha