۱۲ آذر آخرین مهلت ثبت نام دهمین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب و روحانیون اهل سنت

شابدین آخرین مهلت ثبت نام در دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون و خانواده های طلاب و روحانیون اهل سنت را (۱۲ آذر) اعلام کرد.

علیرضا شابدین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به منظور توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه دینی و در میان افراد جامعه مخاطب خود، همچون سال های قبل محوریت ترویج فرهنگ قرآنی را در اولویت برنامه خود قرار داده است و برنامه های آموزشی، ترویجی، تبلیغی و مسابقه قرآنی را برگزار می کند.

معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان افزود: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص خانواده، در کنار برگزاری مسابقات قرآن کریم طلاب و روحانیون اهل سنت کشور، مسابقه قرآنی خانواده طلاب و روحانیون را با عنوان مهرواره قرآنی طه اضافه شده است.

وی ادامه داد: نخستین دوره این مسابقه با استقبال بسیار خوبی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد و معاونت فرهنگی دبیرخانه امسال نیز در کنار مسابقات قرآنی طلاب، مسابقات را برای خانواده های آنان نیز برگزار می کند.

شابدین با بیان اینکه مسابقات قرآنی امسال با عنوان قرآن کتاب وحدت برگزار می شود، گفت: برگزاری این مسابقات در ۲ کارگروه قرآنی با استفاده از ظرفیت فعالان قرآنی و رابطین قرآنی مرکز اسلامی به صورت غرب و شرق تشکیل می شود.

وی اظهارداشت: امسال با توجه به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی و غزه مظلوم، این مسابقات تحت عنوان گرامیداشت شهدای غزه و جبهه مقاومت اسلامی برگزار می شود و ثواب این مسابقات به شهدای معظم اهدا می شود.

معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان افزود: مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون و خانواده های طلاب و روحانیون اهل سنت در ۲ محور آوایی و کتبی برگزار می شود که بخش آوایی در رشته های حفظ کل، ۱۰ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل به صورت استانی و رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن کریم، تواشیح، مولودی خوانی، اناشید، خطابه خوانی قرآنی، نقاشی با آیات قرآنی به صورت تک مرحله ای و کشوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: گروه های شرکت کننده در این مسابقات شامل؛ طلاب و روحانیون برادر اهل سنت، طلاب و روحانیون فارغ التحصیل خواهر اهل سنت، همسران و فرزندان دختر و پسر بالای ۱۵ سال، خانواده ها و روحانیون و طلاب اهل سنت و فرزندان دختر و پسر زیر ۱۵ سال خانواده روحانیون و طلاب اهل سنت هستند.

شابدین گفت: علاقمندان برای شرکت و ثبت نام در این مسابقه قرآنی تا (۱۲ آذر) مهلت دارند.

کد خبر 1736306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha