قطار نمایشگاه کتاب کانون حجت ابن الحسن فلاورجان در مدارس ایستگاه می‌زند

کانون فرهنگی و هنری حجت ابن الحسن العسگری(ع) شهرستان فلاورجان با برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس محله پیرامونی خود، خدمات فرهنگی را ایستگاه به ایستگاه توسعه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، برپایی نمایشگاه های کتاب یکی از فرصت های طلایی و مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد انگیزه برای مطالعه است که در محله ها و شهرها با تلاش نهادهای فرهنگی و هنری انجام می شود.

کانون های مساجد در این عرصه پیشتاز هستند و برخی از این مراکز به صورت قوی و تعامل با انتشارات و مراکز عرضه کتاب وارد صحنه کار شده اند که دستاوردهای خوبی هم در خدمت رسانی و جذب مخاطب داشته اند.

کانون فرهنگی و هنری حجت ابن الحسن العسگری(ع) شهرستان فلاورجان در بین فعالیت های فرهنگی و هنری خود، امسال قطار نمایشگاهی کتاب را ایجاد کرده و مدارس ایستگاه های این جریان فرهنگی هستند.

بچه های کانون فرهنگی و هنری با حضور در مدارس منطقه و محله خود، نمایشگاه کتاب برپا کرده و فرصتی برای دیدن و خریدن کتاب شده اند.

قطار نمایشگاه کتاب کانون حجت ابن الحسن فلاورجان در مدارس ایستگاه می‌زند

عرضه کتاب در مدارس

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حجت ابن الحسن العسگری(ع) شهرستان فلاورجان با اشاره به اجرای این طرح اظهارداشت: کتاب از کتافروشی و مراکز عرضه این محصولات تهیه شده و نمایشگاه هایی در سطح شهر برپا شده است.

هادی انصاری با بیان اینکه در مدارس متوسطه  اول و دوم دخترانه محله نمایشگاه کتاب برگزار شده است، تصریح کرد: هفته آینده این نمایشگاه را در مدرسه متوسطه پسرانه برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع کتاب ها با توجه به سن دانش آموزان انتخاب شده و همین موضوع جذابیت و تنوع کتاب را برای گروه های سنی مختلف افزایش داده و دانش آموزان با کتاب غیر گروه سنی خود مواجه نیستند.

انصاری اضافه کرد: این طرح در ایجاد حال و هوای کتاب و مطالعه مفید بوده و با توجه به وجود زمان برای انتخاب و خرید کتاب، امکان مشاهده و تهیه کتب فراهم است.

قطار نمایشگاه کتاب کانون حجت ابن الحسن فلاورجان در مدارس ایستگاه می‌زند

تعامل کانون های مساجد با مدارس در توسعه فرهنگی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان با بیان اینکه همکاری های مشترک بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مدارس وجود دارد، گفت: این تعاملات در عرضه خدمات فرهنگی مدارس و جذب به مسجد موثر بوده است.

سید الیاس صالحیان تقویت کیفیت و کمیت برنامه های فرهنگی و هنری را ارمغان این همکاری های مشترک بیان کرد و افزود: برپایی نمایشگاه کتاب توسط کانون حجت ابن الحسن یکی از جلوه های فعالیت های مشترک است.

وی ادامه داد: این دسته از فعالیت ها در دیگرکانون ها نیز وجود دارد و منفعت آن به مردم و به ویژه نسل جدید می رسد.

قطار نمایشگاه کتاب کانون حجت ابن الحسن فلاورجان در مدارس ایستگاه می‌زند

نوجوانان و جوانان مخاطبان اصلی کانون حجت ابن الحسن(ع)

خدمات کانون فرهنگی و هنری حجت ابن الحسن(ع)   فراگیر بوده و همه اقشار از این خدمات استفاده می کنند اما نوجوانان و جوانان مخاطبان و بهره برداران اصلی این فعالیت ها محسوب می شوند.

گرچه این کانون روستایی بوده و محدوده خدمات آن کمتر از یک کانون شهری است اما به گونه فعالیت ها برنامه ریزی شده که کل روستا را پوشش دهد و مردم کمتر از عدالت فرهنگی رنج ببرند.

نیازهای فرهنگی و هنری روستا از طریق این کانون تامین شده که امکان توسعه آن با حمایت دستگاه های اداری، خیرین و عموم مردم وجود دارد.

کد خبر 1736314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha