آغاز طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد سیستان و بلوچستان

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان از اجرای طرح «پالایش کتاب» در کتابخانه‌های مساجد استان، در راستای بروزرسانی کتب و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه بین نسل جوان مسجدی خبر داد.

حجت الاسلام مهدی پودینه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به آغاز طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد سراسر استان افزود: این طرح با هدف خارج کردن کتاب‌های فرسوده و بلا استفاده از کتابخانه‌های مساجد و جایگزین سازی کتاب‌های جدید و مورد نیاز مخاطبین در استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: طی اجرای این طرح، به منظور مناسب‌سازی کتب موجود در کتابخانه‌های مساجد با نیازهای مناطق، کتاب به این کتابخانه‌ها اهدا خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان یادآور شد: طرح پالایش کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در استان آغاز شده است.

پودینه با اشاره به اینکه اهدای کتاب به کتابخانه‌های مساجد، خواهد بود، تصریح کرد: این کتاب‌ها بیشتر با محور موضوعاتی نظیر دفاع مقدس، کتب دینی و کتاب‌های ویژه رده سنی کودک و نوجوان تهیه شده‌اند.

پودینه  با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ کتابخانه مخزن‌دار و ۴۹۹ کتابخانه باز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: از آمار کتابخانه مخزن دار، ۸۷ شهری و ۲۸ روستایی و از آمار کتابخانه باز ۱۲۸ شهری و ۳۷۱ روستایی هستند.                                                                                                                                                            

    مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان به فعالیت کتابخانه های باز و بسته در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: با وجود افزایش دامنه اطلاع رسانی و فضای مجازی، هنوز کتاب جایگاه خاص و ویژه خودش را دارد.                                                                                                                                  

  پودینه گفت: محله محور بودن، دسترس‌پذیری، داشتن کتاب‌های مفید، عمومی بودن، همجواری با مسجد، مردمی بودن، گستردگی و پیوستگی از جمله ویژگی‌های کتابخانه‌های مسجد نسبت به سایر کتابخانه‌ها بوده است.  

کد خبر 1736325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha