انس مادر با مسجد پیش نیاز تربیت خانواده مسجدی است

حجت الاسلام تقی پور با تاکید براینکه انس مادر با مسجد زمینه حضور فرزندان در مسجد را فراهم خواهد کرد، گفت: حضور زنان در مسجد و بهره مندی از تربیت روحی و معنوی، نیمی دیگر جامعه را به معارف و آداب اسلامی علوی و نبوی پیوند می زند.

حجت الاسلام حسین تقی پور-امام جمعه فریدونکنار پیرامون اهمیت برگزاری دوره های آموزشی ویژه بانوان برای انجام فعالیت های تشکیلاتی با هدف تحکیم بنیان خانواده، پیاده سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین خانواده های ایرانی، ترویج الگوی دوری از اصراف و تجمل گرایی، تلاش برای تربیت دینی فرزندان، ترویج فرزندآوری و... به خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران گفت: زن با توجه به نقش مادری، همسری و خواهری که دارد در جامعه یک نقش غیر قابل انکار و اثرگذاری ایفا می کند.

وی با بیان اینکه مطابق اندیشه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه زن باید برای قرار گرفتن بانوان در مسیر تحقق الگوی سوم زن شاهد نقش آفرینی فعالان مسجدی باشیم، افزود: معتقدیم اگر بخواهیم کودکان نماز خوان، مودب، متدین و باورمند به مسائل اعتقادی و معنوی، معتقد به مبدا فاعلی علی الاطلاق داشته باشیم قطعا نقش مادر در تربیت برای این دست از فرزندان نقش بسزایی است.

حجت الاسلام تقی پور اضافه کرد: اگر مادری دارای سجاده، توجه به اقامه نماز و برخوردار از روحیه ارادتمندی به نماز نباشد قطعا فرزندانش در مسیر توجه به نماز قرار نخواهندگرفت چرا که در روایات متعدد آمده انسان باید در منزل جایگاهی برای نماز داشته باشد فرزندان که این توجه والدین به اقامه نماز را مشاهده می کنند نمازخوان خواهند شد.

وی خاطرنشان شد: انس مادر با مسجد زمینه حضور فرزندان در مسجد را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام تقی پور ضمن تشریح آسیب های زندگی شهری و  صنعتی، گفت: امروز تنهایی، اضطراب، اندیشیدن به خودکشی و حذف خود از معادلات دنیا به جای مدیریت مشکلات یکی از چالش های اساسی جامعه امروزی است، که حضور زن که محور خانواده است در مسجد می تواند خلاء تنهایی را پر کند.

وی ادامه داد: نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهد حضور نداشتن این قشر اثرگذار که مدیریت خانه، مرد و فرزندان را عهده دار هستند در  مسجد و محافل دینی آسیب زاست چرا که زن باید از یک منبع نظیر مسجد تربیت روحی و معنوی شود تا نیمی از جامعه بتوانند به معارف و آداب اسلامی علوی و نبوی پیوند زده شوند.

امام جمعه فریدونکنار به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که بنیان خانواده را تهدید می کند اشاره کرد و گفت: باید زمینه حضور بانوان در مسجد فراهم شود تا از آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

وی تاکید کرد: باید با برگزاری برنامه های فرهنگی، آموزشی، قرآنی و... زمینه ساز حضور منسجم بانوان در مسجد باشیم.

کد خبر 1736333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha