خراسان جنوبی آماده اعزام زائران به عمره مفرده

دستگردی از آغاز سفرهای زیارتی عمره مفرده در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: آمادگی لازم برای اعزام زائران به سفر زیارتی عمره مفرده را داریم.

حسین دستگردی- مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، از آغاز سفرهای حج عمره بعد از ۸ سال وقفه خبر داد.

وی گفت: پس از وقفه چند ساله به زمان آغاز سفرهای حج  عمره نزدیک می شویم و در این راستا با هدف آمادگی لازم ،کارگزاران زیارتی استان برگزاری جلسات آموزشی بازآموزی عمره برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی تعداد کارگزاران اعم از مدیران، روحانیون، عوامل اجرایی، مداح و... در استان را یک میلیون و ۲۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: دوره آموزشی طی دو روز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در دوره آموزشی ۱۵۰ نفر از کارگزاران و عوامل شرکت کردند، یادآور شد: اولین دوره آموزشی برای کارگزاران شهرستان ها و دومین دوره نیز برای کارگزاران مرکز استان برگزار شد.

دستگردی با اشاره به دوری کارگزاران از سفر عمره به دلیل تعطیلی هشت ساله این سفر زیارتی، برگزاری کلاس های آموزشی را برای ارتقای سطح علمی و افزایش آمادگی کارگزاران ضروری دانست.

به گفته وی دوره های آموزشی و کلاس های بازآموزی در زمینه آشنایی با شرح وظایف مدیر ثابت عمره، اخلاق و آداب سفر، جغرافیا و قوانین و مقررات کشور عربستان و امنیت در سفر تعریف شده است.

وی با بیان اینکه جزئیات سفر حج عمره هنوز مشخص نشده است، تأکید کرد: برنامه ریزی های لازم در استان انجام و آمادگی لازم کسب شده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی تعداد دفاتر زیارتی استان را ۳۸ باب اعلام کرد و گفت: دفاتر زیارتی بر اساس اقدامات و آیتم هایی مانند تکریم ارباب رجوع، امکانات رفاهی و در مجموع بر اساس شایستگی درجه بندی شده و بر اساس درجه اخد شده سهمیه حج عمره به دفاتر تعلق می گیرد.

دستگردی افزود: بر اساس بازدیدهای سالانه دفاتر استان شایستگی لازم را کسب کردند.

وی در خصوص پرواز حج عمره از استان گفت: پروازهای حج تمتع از فرودگاه استان انجام شد و امید است بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده برای استان در زمینه پروازهای حج عمره نیز مشکلی به وجود نیاید.

کد خبر 1736375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha