حضور بانوان در سطح مساجد نقش محوری دارد

حجت الاسلام جلالی گفت: در بیشتر برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در سطح مساجد زنان و بانوان نقش محوری دارندهمچنینراه اندازی کانون های تخصصی خواهران در مساجد لازم است.

حجت الاسلام جواد جلالی در حاشیه برگزاری همایش مدیران کانون های تخصصی خواهران مساجد استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، گفت:کانون های فرهنگی هنری خواهران راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دختران جوان و بانوان، همچنین در جهت توجه بیشتر به مباحث خانواده محوری راه اندازی شده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه افزود:برای بهره‌مندی از ظرفیت بی‌بدیل خواهران در حوزه خانواده و توسعه جامعه اسلامی، تاسیس کانون‌های فرهگی هنری تخصصی خواهران را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: این کانون ها با مدیریت خود خواهران، به مباحث ویژه زنان و دختران به صورت تخصصی در عرصه های مهارت اجتماعی، اعتقادی، معنویت، فنی، فرهنگی و هنری در مساجد می پردازند.

حجت الاسلام جلالی  با اشاره به هدف از برگزاری کانون های تخصصی بانوان در مساجد، گفت: تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد طراز اسلامی، الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمند سازی مدیران کانون های تخصصی خواهران، تقویت شبکه های بانوان در بستر کانون های فرهنگی هنری مساجد و ارتقای سطح توانمندی خواهران عضو کانون های از طریق آموزش علمی، هدفمند و روزآمد را از مهمترین اهداف کانون ها  تخصصی بانوان برشمرد.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد:کارگاه ها و دوره های آموزشی تخصصی ویژه خواهران به صورت حضوری، غیر حضوری به مدت ۸ ساعت آموزشی با  حضور ۳۴ کانون  در کرمانشاه برگزار می شود.

کد خبر 1736409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha