استقرار کاروان‌های سلامت و نذر خدمت در مناطق محروم‌ گلستان

غریب‌آبادی گفت: از ابتدای امسال پنج کاروان سلامت جمعیت هلال احمر در استان گلستان راه‌اندازی شد و تا پایان سال پنج کاروان سلامت و نذر خدمت در مناطق محروم و کمتربرخوردار استان مستقر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قاسم غریب‌آبادی امروز (پنجشنبه ٩ آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور کاروان سلامت جمعیت هلال احمر در مناطق محروم و کمتر برخوردار اظهارکرد: کاروان سلامت به هدف خدمات‌رسانی به مردم این مناطق، امروز در روستای شیرنگ علیا از توابع علی‌آبادکتول مستقر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: بیش از ۸۰ نفر در قالب عوامل اجرایی و پشتیبانی شامل پزشک متخصص و عمومی، خدمات درمانی رایگان به مردم این روستا ارائه می‌کنند. تا ظهر امروز بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی این روستا از خدمات رایگان کاروان سلامت برخوردار شدند و داروها نیز رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.  

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون پنج کاروان سلامت در استان برگزار کردیم و تا پایان سال نیز پنج کاروان سلامت و نذر خدمت در استان راه‌اندازی خواهیم کرد. در این بخش یک میلیارد تومان اعتبار از سوی جمعیت هلال احمر استان هزینه خواهد شد.

غریب‌آبادی گفت: در هفته هلال احمر امسال قول راه‌اندازی خودروی سفیر آموزش هلال احمر را به مردم استان داده بودیم که امروز از این خودرو رونمایی و در روستای شیرنگ علیا مستقر شد.

وی توضیح داد که تجهیزات کامل آموزش‌ کمک‌های اولیه و امدادی در این خودرو وجود دارد. این خودرو به مناطق محرومی که دسترسی به آموزش‌های حضوری ندارند، می‌رود و با حضور امدادگران هلال احمر، آموزش‌های لازم امدادی به مردم این مناطق داده خواهد شد.

کد خبر 1736416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha