فلسفه شکل گیری کانون های تخصصی خواهران پرداختن به جایگاه زن است

مجید خوبی زاده با اشاره به این که کانون های تخصصی خواهران قرار است به طور تخصصی در حوزه زن و خانواده فعالیت کنند، ابراز کرد: با توجه به اهمیت نقش و جایگاه زن و خانواده در جامعه، این کانون ها در بستر مساجد شکل می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۹ آذرماه) دوره آموزشی توجیهی مدیران کانون های تخصصی خواهران جنوب کرمان در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

مجید خوبی زاده در این دوره، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: امروز اولین دوره آموزشی توجیهی کانون های تخصصی خواهران برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در سه مرحله مدیران کانون های تخصصی خواهران آموزش های لازم را می بینند که امروز اولین مرحله آن، به صورت حضوری برگزار شد و مرحله دوم نیز به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: مرحله سوم دوره آموزشی توجیهی مدیران کانون های تخصصی خواهران اواخر آذرماه در قالب کنگره خواهران مسجدی در تهران برگزار می شود.

خوبی زاده با اشاره به این که کانون های تخصصی خواهران قرار است به طور تخصصی در حوزه زن و خانواده فعالیت کنند، ابراز کرد: با توجه به اهمیت نقش و جایگاه زن و خانواده در جامعه، این کانون ها در بستر مساجد شکل می گیرند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: کانون های تخصصی خواهران به هیچ وجه برشی از کانون های فرهنگی هنری مساجد که فعالیت عمومی دارند، نیستند.

وی خاطرنشان کرد: کانون های تخصصی خواهران در راستای نقش آفرینی زنان در مساجد و در جامعه با هدف تحقق تمدن نوین اسلامی شکل گرفتند.

خوبی زاده نگاه غرب به زن را یک نگاه ابزاری برشمرد و اظهار کرد: اسلام نگاهی متفاوتی از نگاه غرب به زن است، اسلام به زن عزت، کرامت و جایگاه بخشیده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت و توانمندی مدیران کانون های خواهران در جهت تربیت نسلی دینی در دل مساجد استفاده کنیم.

کد خبر 1736438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha