کانون های تخصصی خواهران سبک زندگی اسلامی را ترویج کنند

حجت الاسلام سید احمد حسینی با بیان اینکه کانون های تخصصی خواهران سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهند، خاطرنشان کرد: شما مدیران کانون های تخصصی خواهران وارد عرصه ای شده اید که به عنوان حلقه های میانی هستید که باید زنان را نسبت به جایگاه واقعی و منزلت شان آگاه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام سید احمد حسینی در اولین دوره آموزشی توجیهی مدیران کانون های خواهران، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: خانواده رکن و اساس هر جامعه ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان زن را ستون اصلی خانواده قلمداد کرد و افزود: در آموزه های دینی اسلام و در کلام بزرگان به جایگاه و منزلت زن اشاره فراوانی شده است.

وی بیان کرد: طبق آموزه های دینی می گوییم از دامن زن، مرد به معراج می رود و یا بهشت زیر پای مادران است که این بیانات بیانگر شخصیت و جایگاه والای زن در نزد دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: متاسفانه امروز در جوامع بین المللی به زن به عنوان رکن و اساس هر خانواده نمی نگرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: جا دارد از ستاد عالی کانون های مساجد کشور برای شکل گیری کانون های تخصصی خواهران تشکر کنیم چرا که راه اندازی این کانون ها فرصتی است تا به طور تخصصی به جایگاه و نقش زنان در دین اسلام پرداخته شود.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان در جنگ ترکیبی، جایگاه و مقام زن مسلمان را نشانه رفته اند و از این طریق می خواهند بنیان خانواده های ایرانی اسلامی را به سمت زوال و نابودی پیش ببرند و متاسفانه این توطئه دشمنان تا حدودی بر جامعه امروزی تاثیر داشته است.

حجت الاسلام حسینی یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی جامعه امروزی را طلاق برشمرد و عنوان کرد: امروز دشمن زن که رکن اصلی خانواده است را هدف قرار داده و آمار طلاق نشان می دهد دشمن کار خودش را انجام می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در با بیان اینکه برخی از زنان جامعه ما به جایگاه واقعی و منزلت خود واقف نیستند، تصریح کرد: در وهله نخست زن باید نسبت به جایگاه واقعی و منزلت خود واقف باشد زیرا طبق آموزه های دین اسلام، خودشناسی مقدمه ای بر خدا شناسی است.

وی تاکید کرد: اگر فعالیت های کانون های تخصصی خواهران به سمت و سوی پرداختن به جایگاه زنان برود آنگاه بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی حل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه کانون های تخصصی خواهران سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهند، خاطرنشان کرد: شما مدیران کانون های تخصصی خواهران وارد عرصه ای شده اید که به عنوان حلقه های میانی هستید که باید زنان را نسبت به جایگاه واقعی و منزلت شان آگاه کنید.

کد خبر 1736446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha