لزوم همکاری دوجانبه کردستان ایران و اقلیم عراق از ظرفیت های فرهنگی و هنری

 دریایی بر لزوم همکاری دوجانبه کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق از ظرفیت های فرهنگی و هنری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی در آیین پایانی هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی دربندیخان اقلیم کردستان عراق ضمن تقدیر از استقبال و مهمان نوازی قائم مقام دربندیخان بر اهمیت همکاری های دوجانبه،  استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری هر دوطرف تاکید کرد و گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ظرفیت های هنری زیادی در ایران و استان کردستان ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: تاکنون هنرمندان نامی رشته هنری تئاتر توانسته اند در جشنواره های تئاتر اقلیم کردستان عراق هم داور باشند و هم در  قالب گروه های نمایشی مقام های را کسب کنند که بسیار حائز اهمیت است که اکنون شاهد رفت و آمدهای بسیاری در این زمینه هستیم .

قائم مقام دربندیخان حضور مقامات فرهنگی و هنری ایران را در اقلیم فرصت مناسبی برای بالا بردن سطح مراودات فرهنگی و هنری مهم دانست و از جمهوری اسلامی ایران بابت سال‌های متوالی که جان پناه آوارگان این سرزمین و میزبان هزاران کرد آواره و همچنین تلاش های سال های اخیر در دفع تجاوز بی رحمانه داعش به این‌ سرزمین بودند تشکر و قدردانی کرد .

علی اصغر دریایی مدیر کل و معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان جهت شرکت در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی دربندیخان وارد اقلیم کردستان عراق شد که مورد استقبال فرماندار دربندیخان سلیمان محمد سعید قرار گرفت.

در پایان نیز درخصوص برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها و جشنواره های  مختلف فرهنگی و هنری با هماهنگی و همکاری مقامات هر دو طرف تبادل نظر و اعلام آمادگی شد.

کد خبر 1736459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha