اظهارات متناقض بلینکن در مورد جنگ در غزه و حماس

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی متناقض و خلاف واقع مدعی شد ارتش رژیم صهیونیستی از توان و قدرتی برخوردار است که می‌تواند بدون اینکه زنان و کودکان را هدف قرار دهد، به حماس ضربه بزند!

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آنتونی بلینکن در بخش دیگری از اظهاراتش گفت فلسطینیان حق دارند رهبران خود را انتخاب کنند و این موضوع باید در مرحله بعد از جنگ مطرح شود.
بلینکن همچنین اظهار داشت که باید تضمین کنیم حاکمیت در غزه کاملا متفاوت با قبل از جنگ باشد که حماس بر این منطقه حاکم بود و پس از آن موضوع انتخابات مطرح خواهد شد.
بلینکن در حالی ادعا می‌کند "اسرائیل" این قدرت را دارد به حماس ضربه بزند بدون اینکه غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را هدف قرار دهد که از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از 6000 کودک و بیش از 3500 زن قربانی بمباران‌ها و حملات وحشیانه اشغالگران اسرائیلی شدند، یعنی بیش از 70  درصد از کشته‌های این جنگ زنان و کودکان بودند و این رژیم نتوانسته دستاوردی نظامی کسب کند و تنها به بمباران مناطق مسکونی آن هم با بمب‌های بیش از یک تنی بعضا آمریکایی روی آورده است.
از طرفی، وزیر خارجه آمریکا مدعی است سرنوشت غزه و رهبران آن را مردم این منطقه تعیین می‌کنند که البته این ادعا هم کاملا خلاف واقع است، چرا که ملت فلسطین سال 2006 در انتخاباتی کاملا آزاد در مقابل جهانیان حماس را انتخاب کردند و این جنبش با آرای مردمی پیروز قاطع انتخابات شد اما آمریکا و اروپا به جای به رسمیت شناختن نتایج انتخابات و جنبش حماس، این جنبش را در لیست تروریسم قرار دادند و اکنون نیز در جنگ علیه مردم غزه حامی و پشتیبان قاطع اشغالگران اسرائیلی هستند.
در همین جنگی که در جریان است، ساختمان مجلس قانونگذاری فلسطین در غزه بمباران شد و دکتر احمد بحر نایب رئیس این مجلس نیز به شهادت رسید.

  ادامه مطلب را در  
 https://farsi.palinfo.com/36685
 @تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است

کد خبر 1736466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha