صدای کوکِ تولید

جشن خودکفایی تولید کاغذ در راستای تحقق منویات به زمین مانده مقام معظم رهبری مبنی بر تامین کاغذ ایرانی با حمایت دولت سیزدهم و تلاش و پشتکار نزدیک به هزار کارگر شریف صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار شد.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ وقتی که اراده، پشتکار و تلاش در کار باشد می توان در کمترین زمان چرخ های تولید را به حرکت درآورد. اینجا خودباوری در یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کاغذ خاورمیانه حرف اول را می زند. کارخانه چوب و کاغذ مازندران با دوهدف بهره مندی از منابع غنی مواد اولیه در این خطه از شمال کشور و دسترسی به بازار کشورهای حاشیه خزر راه اندازی شده است. حالا حدود ۱۰۰۰ کارگر و مهندس ۲۴ساعته در چهار شیفت کاری سهم مهمی در تولید کالای استراتژیک کاغذ ایرانی دارند. با حمایت های آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت مردمی و انقلابی سیزدهم تلاش ها برای رونق تولید در صنایع چوب و کاغذ مازندران متوقف نشده و توسعه کارخانه و افزایش تولیدات با هدف غلبه کشور بر تحریم فرهنگی و خودکفایی در تولید کاغذ با قوت ادامه دارد. 

امروز جشن خودکفایی در تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی ایران اسلامی که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و حمایت های رئیس دولت سیزدهم، معاون اول و وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صمت و آموزش و پرورش محقق شده در مقابل دیدگان رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی و مسئولین کشوری و استانی برگزار شده است. دنیا بداند چوب و کاغذ مازندران در جایگاهی ایستاده که کاغذ ایرانی قابل رقابت با مشابه خارجی را با بهره مندی از توان و دانش نخبگان و کارگران مازندرانی تولید می کند. 

*خودباوری در تولید کاغذ؛ لبیک به فرمان رهبری

 محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین خودکفایی در تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی که با حضور سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران و امید نیک نژاد- مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران در حال برگزاری است، به سفر دو سال گذشته به مازندران و بازدید از چوب و کاغذ این خطه از شمال کشور اشاره و اظهار کرد: ۱۵۵میلیون جلد کتاب درسی دانش آموزان ایرانی با کاغذ تولید مازندران روانه کلاس های درس شده است.

صدای کوکِ تولید

وی با بیان اینکه بخش مهمی از حوزه نشر کشور نیز از کاغذ تولید مازندران بهره مند هستند، افزود: عنوان ملی شدن صنعت نشر با قوت در دستور کار داریم.

اسماعیلی بیان کرد: کمتر از ۵هزار تن تولید کاغذ داخلی را داشتیم و نیاز آموزش و پرورش ۵۵هزار تن و نزدیک به ۳۰تا۴۰هزار تن کاغذ نیاز دیگر وزارت خانه ها بود که با همت کارگرروه کاغذ و نشر به ریاست معاون اول رئیس دولت سیزدهم امروز شاهد خودکفایی در تولید کاغذ ایرانی هستیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم یک دولت متحد و یکپارچه است، افزود: رئیس دولت سیزدهم مکتبی و شجاع است و همه ی دولت به مثاابه یک گروه هماهنگ در کنار هم کار کردند امروز شاهد خودکفایی در تولید کاغذ هستیم.

اسماعیلی از افتتاح کارخانه تولید کاغذ در شیراز خبر داد و گفت: مجموعه تولید کاغذ سبز نیز به زودی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کاغذ این را تنها یک موضوع فنی و صنعتی نمی دانیم بلکه تولید کاغذ به یکی از مهمترین هویت های ایران اسلامی بدل شده است، ادامه داد: تمامی دستاوردهای بینظیر صنعتی، امنیتی، دفاعی و ...محصول نگاه فرهنگی ایران اسلامی است.

اسماعیلی با تاکید براینکه رهایی از بند استعمار باید ابتدا از راه فکر و اندیشه محقق شود، گفت: قل و زنجیر استعمار به همت امامین انقلاب اسلامی از فکر و اندیشه مردم ایران اسلامی بازکردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه دولت سزدهم صادق وعده است، خاطرنشان شد: موانع تولید با حمایت دو. لت برداشته شده و تلاش داریم علاوه بر تامین نیازمندی های کشور به صادرکننده کاغذ تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه ماهانه هزار تن کاغذ در اختیار ناشرین قرار داده می شود، گفت: تمامی ارگان ها، مطبوعات، ناشرین و ... برای حمایت از تولید داخلی به مصرف کاغذ ایرانی روی بیاورند.

اسماعیلی بابیان اینکه کتاب و تامین کاغذ برای حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: به زودی برای تکمیل پروژه های نیمه کاره کتابخانه های مرکزی تامین بودجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دولت فاصله تصمیم تا اجرا کاهش یافته، افزود: تمام نیازمندی های کاغذ کشور با استفاده از ارزترجیحی تامین شده و کمک به حوزه نشر به عنوان یکی از مظاهر خوداتکایی و خودباوری با قوت در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه تفکری تعمدا مدیریت فرهنگی را در حاکمیت تضعیف کرده است، گفت: سال ۸۴ بودجه مدیریت کتاب ۸۰ میلیارد بود اما در ابتدای کار دولت سیزدهم بودجه این بخش ۳۰ میلیارد تومان بوده که این بودجه به درستی تغییر داده شد.

*چوب و کاغذ مازندران فرمان به زمین مانده رهبری را سر دست گرفت

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در آئین خودکفایی در تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی که با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امید نیک نژاد- مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید دوران دفاع مقدس استان با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز کشور را مدیون و مرهون ایثار و ازخودگذشتکی شهدا هستیم، اظهار کرد: تولید کنندگان ایرانی با تاسی از ایثار شهدا که جان خود رابرای حفظ کیان این مرز و بوم تقدیم انقلاب اسلامی کردند در خط مقدم تولید و شکستن تحریم های ظاالمان استکبار جهانی هستند.

وی با بیان اینکه بحرانی که در سال های ۹۶ و ۹۷ در کشور رخ داد توجه ای به بحث تولید کاغذ نشد بلکه واردات کاغذ را بابهره گیری از ارز دولتی پی گرفتند، افزود: بیش از ۹۷ واحد صنعتی با حمایت دولت سیزدهم به چرحخه تولید بازگشتند.

صدای کوکِ تولید

حسینی پور ضمن قدردانی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی  و بانک ملی برای حمایت از چوب و کاغذ مازندران، گفت: همت والای کارگران و مهندسین چوب و کاغذ مازندران برای مقاومت در حفظ خط تولید کاغذ در مازندران نیز شایسته تحسیین است.

وی با بیان اینکه بعد از ۲۶ سال دستور به زمین مانده مقام معظم رهبری درحوزه تولید کاغذ ایرانی به همت چوب و کاغذ مازندران محقق شد و در امر تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی دانش آموزان ایرانی خودکفا شده ایم، ادامه داد: تمامی دستورات به زمین مانده به همت رئیس دولت سیزدهم در مسیر اقدام و اجراست.

حسینی پور به فراز و نشیب های تولید کاغذ در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند استانی که جنگل و دریا دارد نباید فقیر باشد در راستای تحقق این منویات معظم له بیش از یک میلیارد اصله نهال تا پایان دولت سیزدهم در استان غرس خواهیم کرد تا مواد اولیه چوب و کاغذ مازندران به موقع تامین شود.

وی با بیان اینکه رشد سرانه مصرف کاغذ نشان از رشد سرانه فرهنگی کشور دارد، بیان کرد: بانک ملی از طرف رئیس دولت سیزدهم برای خودکفایی کاغذ ایرانی ماموریت گرفتند و خداوند متعال را شاکریم با همراهی بانک ملی به درستی در ریل گذاری دولت برای تامین کاغذ ایرانی قرار گرفته ایم.

*خودکفایی در تولید کاغذ؛ رهاورد ملی

 امید نیک نژاد- مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران در آئین خودکفایی در تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی که با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در حال برگزاری است، با بیان اینکه ۱۵۵میلیون جلد کتاب درسی دانش آموزان ایرانی با کاغذ تولید مازندران روانه مدارس سراسر کشور شد، اظهار کرد: ۴۵هزار تن کاغذ در سال ۱۴۰۱تولید شد.

وی با بیان اینکه تولید ۵۵هزار تن در سال جاری را با قوت پیگیریم، افزود: کاغذ چاپ و تحریر کالای سود ده نیست اما ۶۰۰میلیون دلار تجهیزات در چوب و کاغذ مستقر شده تا کالای مورد نیاز ایران اسلامی تامین شود.

نیک نژاد با اشاره به اهمیت تولید محتوا و کالای فرهنگی برای حضور مقتدر در جبهه فرهنگی، گفت: علاوه بر کمک به روستا و ورزش که مسئولیت اجتماعی این شرکت است تلاش داریم بدور از نگاه سودآوری و بنگاه داری صرف، کالای مورد نیاز کشور تولید شود.

وی با بیان اینکه برای تولید کاغذ تحریر ۱۳ماده اولیه مورد نیاز است، ادامه داد: کارگران و مهندسین این شرکت بومی سختی ها را به جان خریدند و امروز وعده چوب و کاغذ مازندران در بحث تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی دانش آموزان و ناشران کشور محقق شده است.

نیک نژاد با بیان اینکه به همت دولت سیزدهم دیگر کارخانجات تولید کاغذ در کشور در راه بازگشت به تولید هستند، گفت: عده ای در دولت گذشته برای تولید کاغذ تحریر مورد هجمه بوده ایم اما به لطف خداوند متعال، هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و حمایت های رئیس دولت سیزدهم در مسیر تولید کاغذ تحریر با قوت حضور داریم.

وی با بیان اینکه ۳۰هزار تن ظرفیت تولید در چوب و کاغذ مازندران بلا استفاده رهاشده، افزود: سه ماه تابستان به دلیل قطع برق حدود ۲۰هزار تن از تولید جلوگیری بعمل آمد.

نیک نژاد به مزیت های خودکفایی در تولید کاغذ، گفت: معتقدیم می شود ۸۰هزار تن کاغذ به معنای بیش از یک سوم نیاز کشور به کاغذ را در چوب و کاغذ مازندران تولید شود.

کد خبر 1736471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha