حرکت های دانشجویی بایستی همراه با تحلیل سیاسی مبتنی بر معرفت عمیق دینی باشد

حجت الاسلام زاهدی پور با تأکید بر لزوم بصیرت در دانشجویان گفت: داشتن تحلیل سیاسی مبتنی بر معرفت عمیق دینی با رعایت اخلاق الهی و به تبع آن پرهیز از جناح‌بازی و سیاست‌زدگی، از لازمه‌های حرکت دانشجویی است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام زاهدی پور، امام جمعه خرمدره در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به روز جهانی مبارزه با ایدز گفت: حاکمیت اسلام و اخلاق اسلامی، اصلی ترین راهکار برای ریشه کنی مواردی همچون ایدز است.


وی با یادآوری سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس و روز مجلس، گفت: در مردم سالاری دینی، مسئولیت مردم و مسئولین دو طرفه است و مسئولیت انتخاب کنندگان کمتر از انتخاب شوندگان نیست. 


امام جمعه خرمدره اضافه کرد: بر همین اساس مردم باید با دقت در انتخاب افراد متدین، کارآمد، دلسوز و شجاع که به تعبیر عزیز انقلاب، از ویژگی‌های یک نماینده اصلح است و رشد همه جانبه کشور را فراهم می سازد، توجه کنند. 


وی با تبریک 16 آذر روز دانشجو به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم  در این خصوص اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند؛ انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری شد. هزاران شرکت دانش‌بنیان، میلیون‌ها تحصیل‌کرده دانشگاهی یا در حال تحصیل هزاران واحد دانشگاهی در سراسر کشور و ده‌ها نمونه دیگر از پیشرفت، محصول آن روحیه است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد. ایران پیش از انقلاب، در تولید علم و فناوری صفر بود، در علم به جز ترجمه هنری نداشت.


حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان از 170 هزار نفر قبل از انقلاب به 5 میلیون نفر اضافه کرد: ذین افزایش کمی در کنار درخشش علمی در سطح جهان در رشته‌های مختلف، نشان می‌دهد که ارتقاء کمی و کیفی دانشجو و دانشگاه از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود. 


وی با تأکید بر لزوم بصیرت در دانشجویان گفت: داشتن تحلیل سیاسی مبتنی بر معرفت عمیق دینی با رعایت اخلاق الهی و به تبع آن پرهیز از جناح‌بازی و سیاست‌زدگی، از لازمه‌های حرکت دانشجویی است. 


به گفته امام جمعه خرمدره، یکی از ترفندهای دشمن برای انحراف قشر دانشجو این است که مطالبه و طرح مسئله را که یک ضرورت است، ملازم با اغتشاش، ناآرامی و دریدگی تعریف کند. 

کد خبر 1736495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha