آیت الله مظاهری: دلبستگی دنیا مانع ارتباط با خالق است

مرجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان دلسبتگی های دنیایی را مانع ارتباط با خالق و عشق ورزی با معبود بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق هفتگی که به صورت مجازی برگزار می شود، به جایگاه انسان و ارتباط با معبود اشاره کرد و اظهارداشت: بعضی از انسان ها مثل کرم ابریشم گرفتار دنیا و متعلقات آن می شوند و پروردگار در خطاب به بشر می فرمایند «شما آفرینده نشدید تا مثل پشه سرگردان و مثل کرم ابریشم به خود بپیچید».

مرجع تقلید عالم تشیع و رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: این به خود پیچیدن و سرگردانی در دنیا به خاطر مسائل دنیایی مانع صعود و پیشرفت انسان می شود و نمی گذارد تا با پروردگارش عشق ورزی و ارتباط قوی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دلسبتگی به متعلقات دنیایی انسان را گرفتار گناه می کند، تصریح کرد: کسانی که نسبت به پروردگار عالم و آخرت غافلند مثل کرم ابریشم به خود می پیچیند و راه برای رهایی را سخت می کنند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اقامه نماز که مکالمه و ارتباط عاشق و معشوق است، گفت: امام صادق(ع) به این ارتباط اشاره داشتند که «چنان مدهوش در نماز شدم که وقتی آیات قرآن را تکرار می کردم، انگار آیه ها را مستقیم از نازل کننده می شنوم».

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان به این جایگاه برسد که ارتباط با پروردگار بسیاری صمیمی و عاشقانه باشد، آنگاه علاقه ای برای پایان مکالمه و گفتگو ندارد و از نماز و قرآن خسته نمی شود.

آیت الله العظمی مظاهری به شیرینی ارتباط با پروردگار اشاره کرد و اذعان داشت: ارتباط صمیمی و شیرین با حضرت حق انسان را به سعادت می رساند.

وی با بیان اینکه بسیاری به این ارتباط بالای معنوی رسیده اند، یادآورشد: شاید این افراد در دنیا کسی را نداشته باشند اما چنان با پروردگار ارتباط دارند که همه کس آن ها خالق عالم هستی است.

کد خبر 1736563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha