مهم‌ترین عوامل سلامت روح و روان یک جامعه، گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم است

محمدی گفت: مهم ترین عوامل سلامت روح و روان یک جامعه، گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم در میان اقشار آن جامعه به ویژه دانش آموزان است.

سلمان محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله آموزشگاهی در کرمانشاه، گفت:  این مسابقات تاثیرات بسیاری در شکوفایی استعداد دانش آموزان و ایجاد روحیه خودباوری و امید و نشاط و ایجاد معنویت در دل خانواده ها دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: انس با قرآن، به معنی اتصال و پیوند با قرآن، شامل مراتب مختلفی از قبیل نگاه کردن، استماع، قرایت، فهم و دریافت معانی و عمل به قرآن کریم می باشدبسیاری از توفیقات زندگی امروز به برکات قرآن است.

وی خاطر نشان کرد: تلاوت قرآن در مقابل سایر دانش آموزان این امکان را مهیا می کند که دانش آموزان به شناخت بهتری از خود برسند.

محمدی با اشاره به اینکه چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان ۱۱ الی ۱۷ آذرماه جاری در کرمانشاه برگزار می شود، تصریح کرد: این دوره از مسابقات در یازده رشته برگزار و تاکنون بیش از ۶۴ هزار دانش‌آموز از سراسر استان در این مسابقات از طریق سامانه «نورینو» ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: این مسابقات به شیوه سراسری در تمامی مدارس استان برگزار و نفرات اول هر رشته به نواحی معرفی می‌شوند و در مسابقات استانی حضور خواهند یافت همچنین  نفرات منتخب مرحله استانی در پایان به مرحله کشوری مسابقات که تیرماه سال آینده برگزار می‌شود راه می‌یاند.

کد خبر 1736714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha