طرح گردشگری آشوراده به صورت کامل اجرا می شود

زنگانه در خصوص اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان، گفت: این طرح تمامی مجوزهای لازم را دریافت کرده و بدون هیچ خللی به صورت کامل در آشوراده اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی‌محمد زنگانه امروز (شنبه ۱۱ آذر) در مراسم آغاز کاشت یک میلیارد درخت در گرگان با اشاره به اهمیت زیاد کاشت درخت، گفت: کاشت درخت در تمام دنیا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همه آنها در این مسیر گام برداشته اند.

استاندار گلستان، یکی از فواید کاشت درخت و توسعه درختکاری را حفظ منابع آب و خاک، پیشگیری از فرسایش خاک، پیشگیری از گسترش ریزگردها و کنترل سیلاب بیان کرد و افزود: هر هکتار جنگل کاری سبب ذخیره ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب می شود.

وی با اشاره به فرسایش ۳۵ تن در هکتار خاک در شرق استان گلستان، گفت: یکی از آسیب‌های جدی در موضوع فرسایش خاک، ایجاد سیلاب‌ها و مشکلات منابع طبیعی، گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب جنگل‌ها است که این مسئله برای استان بسیار نگران کننده است.

زنگانه تاکید کرد: دهیاران باید با موضوع ساخت و ساز غیرمجاز برخورد کرده و سریعا ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه خود را گزارش دهند.

وی با اشاره مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان، افزود: لایروبی خلیج گرگان یکی از این مصوبات سفر هیئت دولت به استان بود که این پروژه در استان اجرا و آبگیری خلیج نیز انجام شده است.

استاندار گلستان در خصوص اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان، گفت: این طرح تمامی مجوزهای لازم را دریافت کرده و بدون هیچ خللی به صورت کامل در آشوراده اجرا می شود.

وی ادامه داد: اقدامات پیش بینی شده در جزیره آشوراده بر خلاف مسائل زیست محیطی نیست و در این طرح علاوه بر توجه به مسائل زیست محیطی، به مسائل اجتماعی و سلامت نیز توجه شده است و هیچ اقدامی در این جزیره بدون رعایت ضوابط زیست محیطی اجرا نخواهد شد.

زنگانه با بیان اینکه آشوراده روستای هدف گردشگری است، تاکید کرد: این طرح به عنوان دستور رئیس جمهور باید عملیاتی شود.

کد خبر 1736717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha