ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید دغدغه عمومی جامعه شود|لزوم تبیین حیات طیبه حضرت زهرا(س)

عزیززاده گرجی برلزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر توسعه تاکید کرد و گفت: باید زمینه نقش آفرینی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس با تسهیل گری مسئولین استانی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی-سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران در جلسه شورای هماهنگی و هیئت امنای استانی دفاع مقدس استان که در فرمانداری ساری برگزارشد، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس این خطه از شمال کشور و ایام فاطمیه باتاکید براینکه فرمانداران و روسای دستگاه های اجرایی استان باید شخصا باتوجه به اهمیت دستور کار این نشست در جلسات حضور یابند، اظهار کرد: علامه امینی چهل منقبت و فضیلت برای حضرت زهرا(س) بیان داشتند، حیات طیبه این بانوی بزرگ اسلام باید به عنوان الگو در جامعه امروزی تبیین و نهادینه شود.

وی با گلایه مندی از شعار زن، زندگی آزادی که دنیای غرب برای ایران اسلامی تجویز کرده، افزود: زنان و دختران ایران اسلامی در حوزه های مختلف اثرگذار و نقش آفرین هستند باید الگوی زن، زندگی آزادی با رویکرد تببین سیره عملی حضرت زهرا(س) از ایران زمین برای دنیا معرفی شود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید دغدغه عمومی جامعه شود

عزیززاده گرجی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای غزه و اعلام انزجار از جنایات صهیونیست ها در غزه، گفت: بعد از طوفان الاقصی فلسطین مسئله اول جهان شده همچنین هیات حاکمه رژیم غاصب اسرائیل با مجموعه های ارتش، سرویس های امنیتی و اطلاعاتی شان به شدت دچار شکاف و چالش شده اند اما در مقابل مقاومت سایر کشورها هم ردیف با مقاومت حماس و مردم مظلوم غزه و فلسطین درجریان است این بیانگر نوید مقام معظم رهبری مبنی بر آزادی قدس شریف است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نباید با نگاه اداری مسئله و موضوع دفاع مقدس را پیش ببریم، افزود: دفاع مقدس دلی پیش رفت و رزمندگان اسلام با پشتیبانی ملت ایران اسلامی در پشت سنگر ها با اتکا به خداوند متعال و تاسی از سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) در مقابل رژیم بعث عراق صف آرایی کرده و جان شیرین خود را برای حفظ نظام تقدیم کردند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و دیگر ارگان ها و نهادها باید بدور از ابلاغ و بخشنامه برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت تلاش کنند، گفت: نباید در ادارات کارهای به زمین مانده در حوزه ایثار و شهادت وجود داشته باشد.

وی برلزوم ثبت برنامه هابا رویکرد ایثار و شهادت از سوی دستگاه های اجرایی استان در سامانه جامع تاکید کرد و ادامه داد:  در آینده ای نزدیک میزبانی آئین استقبال از شهدای خوشنام را از محور سوادکوه خواهیم داشت باید استقبال با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

عزیززاده گرجی خواستار برگزاری جلسه برای برگزاری مراسم استقبال و وداع با پیکرهای مطهر شهدای خوشنام در سوادکوه شد  و گفت: تکریم و تعظیم مقام شامخ شهدای خوشنام باید مورد توجه همگان باشد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید دغدغه عمومی جامعه شود

وی خواستار به خط شدن فرمانداران برای برگزاری مراسم های باشکوه وداع و تشییع شهدای خوشنام در استان مازندران شد و افزود: تقویت مجمع خیرین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان یک ضرورت است.

عزیززاده گرجی به سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، سیدالشهدای جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: مقاومت مردم غزه با تاسی از اندیشه  و روحیه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه سردار قاسم سلیمانی در حال وقوع است نباید مراسم سالگرد این شهید والامقام به صورت یادواره صرف برگزار شود بلکه باید با بهره گیری از ظرفیت اقشار مختلف از جمله دانشجویان ودانش آموزان زمینه تبیین اندیشه های این شهید والامقام فراهم شود.

وی خواستار فراهم شدن زمینه تحقق یک درصد سهم دستگاه های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شد و افزود: هرگاه با شهدا و اهل بیت(علیهم السلام) فاصله بگیریم قطعا با چالش هایی مواجه خواهیم شد.

عزیززاده گرجی با اشاره به منویات رهبری در خصوص دفاع مقدس مبنی براینکه معظم له فرمودند: «همه باید بدانند که در دوران دفاع مقدس چه معجزات عظیمی از حضور مؤمنانه و پر تلاش نیروهای بسیجی در صحنه‌های جنگ اتفاق افتاد.»، گفت: برای رفع مشکلات کشور نیازمند حضور مومنانه و تلاش مضاعف نیروهای بسیجی و انقلابی در رأس امور هستیم.

وی با بیان اینکه معتقدیم هرزمانی کار اداری شد توفیق شاهد نبودیم چه بسا اگر محرم و صفر اداری می شد اکنون شاهد شور و شعور عاشورایی در بین ملت نبودیم، ادامه داد: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید زمینه مردمی شدن فعالیت ها فراهم شود. افرادی که خودجوش، مردمی و فراگیر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محلات اقداماتی انجام می دهند که باید موجبات تقویت این رویکرد مردمی در حوزه ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس فراهم شود.

عزیززاده گرجی برلزوم هم افزایی مدیران در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: تولیدات فاخر دفاع مقدسی باید بازنشر داده شو. باید زمینه دسترسی نسل نو به تولیدات دفاع مقدسی فراهم شود.

وی برلزوم معرفی تولیدات با موضوع دفاع مقدس توسط رسانه ها و صدا و سیما تاکید کرد و خواستار معرفی تولیدات حوزه ایثار و شهادت در شورای اداری استان و شهرستان ها به ویژه مدارس و دانشگاه ها شد.

عزیززاده گرجی خواستار توجه مسئولین استانی برای تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس مازندران شد.

کد خبر 1736741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha