تحلیل عملکرد رسانه دولت در چارچوب اقتصاد/عزم دولت برای مبارزه با فساد

بهادری جهرمی گفت: عملکرد رسانه دولت در چارچوب اقتصاد تحلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، بهادری جهرمی امروز شنبه (۹ آذر) در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه بیرجند،   اظهار کرد: خراسان جنوبی معروف به استان فرهنگی و دانشجویی است. 

وی با بیان اینکه دانشجویان باید قدر شور، حال و توانی که در اختیار دارند را بدانند چراکه زمان بیشتری برای رشد دارند، افزود: ۴۰ نکته و سوال از سوی دانشجویان در این نشست مطرح شد که پاسخگوی برخی به دلیل زمان اندک خواهیم بود.  

سخنگوی دولت تصریح کرد: محور اصلی در فرمایشات پنج دانشجوی دانشگاه زبان رسانه و تبیین دولت بود که درست است؛ این ضعف دولت است.

بهادری جهرمی گفت: درست است ضعف رسانه دولت داریم، اما فضای حاکم در زمان استقرار دولت با قبل قابل مقایسه نیست، ۷۰۰ نفر کشته بیمار کرونایی رقم کمی نبود، وضعیت روانی جامعه در چنین موقعیتی در خطر بود که گریبانگیر دولت بود.  

بهادری جهرمی افزود: زبان رسانه دولت هم رسانه های رسمی و جراید و خبرگزاری ها و پایگاه ها است، طی دهه گذشته شاهد تحول و دگرگونی هستیم و مرجعیت رسانه، شبکه های اجتماعی بوده است. پنج سال است حال اقتصادی ما خوب نبوده و میانگین رشد اقتصادی هم ۴ دهم درصد یعنی صفر شده است.  

وی تصریح کرد: دستاورد اقتصادی تقریبا صفر است اما چالش اقتصادی در اوج بود، تورم رکورد ۷۰ ساله خود را شکسته است لذا دولت اگر بهترین عملکرد هم داشته باشد ولی تورم بالا باشد افکار عمومی درست نمی شود و هرچقدر عملکردها را بیان کنیم، مردم قانع نمی شوند.

سخنگوی دولت گفت: در نتیجه عملکرد رسانه دولت را در چارچوب اقتصاد باید تحلیل کرد.

وی با اشاره به بازار خودرو و مافیای آن گفت: دولت مدافع خودروی وارداتی است نه لاکچری، دولت باید عوارض خودرو را برای خودروهای بالاتر ایجاد کند؛ عوارض واردات خودرو از ۹۵ به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در خصوص کالاهای اساسی، دولت اولین سالی که کتابنامه سود بازرگانی را تصویب می کرد، سال گذشته عوارض را کمتر از نصف کردیم، افزود: حتما در این حوزه  فساد داریم، خودرو مافیا دارد اما در این دو سال مافیا ایجاد نشده است و دولت کمر همت بسته تا مافیا را نابود کند و رئیس جمهور هشت بند را در این خصوص ارائه داده است.  

وی گفت: نیازمند افزایش تولید خودرو بودیم اما تولید خودرو با کیفیت پایین تر را نپذیرفتم، جلوی تولید پنج خودرو با کیفیت پایین را گرفتیم.


وی افزود: این دولت نه تنها  یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو را تولید کرد بلکه هدف گذاری کرده است تا نیاز بیش از یک و نیم میلیون نیاز را در سال تولید کنیم.


وی به مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در حوزه دارو اقدام مدیریتی و جبرانی داشتیم. در حوزه واردات چای فساد شده بود که دولت پرونده تشکیل و تحویل دادسرا داد. دولت در مبارزه با فساد جدی است و تا از بین نبردن فساد از پا نمی نشیند.  

سخنگوی دولت گفت: بیش از ۲۰ برکناری به خاطر تخلفات دولتی در دو سال گذشته داشته ایم که برای سو مدیریتی بوده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه رئیس جمهور تکلیفی برای ما داده است تا گزارش ها به هیئت دولت برسد، گفت: در این خصوص دو میلیون درخواست را پیگیری کردیم.


جهرمی افزود: در نهضت اول دولت، ما بر اتمام طرح های نیمه تمام تمرکز کردیم چراکه طرح های رها شده مردم را خسته کرده است، همچنین رویه این دولت این است که مسائل روی زمین نباشد.

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیک، درگاه صدور مجوزها، رتبه بندی معلمان، صندوق بازنشستگی از جمله مواردی بر زمین مانده بود که در این دولت به نتیجه رسید.


سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت مسیر فساد را با امضاهای طلایی در صدور مجوزها بسته است، گفت: بانک های دولتی همه زیان ده بود و اصلاح عملکرد در شرکت ها داشته ایم و هم اکنون تنها یک بانک زیاده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه نرخ قیمت گذاری گندم را دو برابر کردیم و از تولید چهار و نیم میلیون تن گندم به تولید ۱۰ و نیم میلیون تن گندم رسیدیم، گفت: خودکفایی گندم در دو سال گذشته را شاهدیم.  


وی تصریح کرد: در این دولت دیوارهای بین دولت و مردم برداشته شده است.  

وی به استفاده مدیران از اینترنت و محدودیت های آن اشاره کرد و افزود: اولین رسالت حاکمیت برخورد با جرم و فساد بوده و وقتی یک پلتفرمی جرمی می کند باید برخورد کند.

وی اصلی ترین توسعه هر منطقه را توسعه زیرساخت های راه، برق و آب دانست و گفت: دولت در شرق کشور به این مهم توجه کرده و مسیر ترانزیتی ریلی و راه آهن را در استان خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان را توجه ویژه کرده است.

سخنگوی دولت گفت: خط انتقال فرآورده های سوخت را در شرق کشور دنبال می کنیم، حدود ۸۰ هزار مگاوات تولید برق در کشور در دو سال گذشته افزایش یافته است.


وی گفت: این دولت فردا را فدای امروز نکرده است و بحران های امروز ما را متوقف نکرده است.

کد خبر 1736750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha