مازندرانی ها ایام فاطمیه مهمان دارند

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به ورود پیکرهای مطهر شهدای گمنام به استان مازندران در اواخر هفته جاری، اظهار امیدواری کردکه آئین های استقبال از پیکرهای شهدا، وداع‌ و تشییع، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی در سطح شهرهای مختلف استان باشکوه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در جلسه شورای هماهنگی و هیئت امنای استانی دفاع مقدس استان که در فرمانداری ساری برگزارشد، با بیان اینکه موضوع دفاع مقدس و مقاومت، موضوع انقلاب و توجه به ارزش های انقلابی و مکتب انقلاب، امام و شهدا، مقاومت، زنده کردن یاد و راه شهیدان است، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم به همت مردم و مسئولین در هفته دفاع مقدس که هفته بزرگداشت انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی است تلاش‌های ارزشمندی در استان مازندران صورت گرفت.

 وی با بیان اینکه ۲۹ دستگاه اجرایی بیش از هفت هزار برنامه دفاع مقدسی را در سامانه جامع دفاع مقدس ثبت کردند، افزود: استان مازندران از لحاظ کاربر فعال رتبه اول کشور را کسب کرد و در مجموع امتیاز کسب شده در جایگاه دوم قرار دارد.

سرهنگ پاسدار سلامی، تعداد شهدای گمنام مدفون در استان مازندران را ۳۶۷ شهید و تعداد یادمان های شهدای گمنام را ۱۲۵ یادمان اعلام کرد و یادآورشد: ۸۸ یادمان تکمیل شده است و ۳۷ یادمان در ۱۴ شهرستان در حال ساخت است که امید می رود تا پایان سالجاری تکمیل و بهره برداری شوند.

وی با اشاره به ورود پیکرهای مطهر شهدای گمنام به استان مازندران در اواخر هفته جاری ایام فاطمیه، بیان کرد: انتظار می‌رود برنامه‌های استقبال از پیکرهای شهدا، وداع‌های مردمی، وداع و تشییع استانی، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی در سطح شهرهای مختلف استان باشکوه برگزار شود.

سرهنگ پاسدار سلامی به پروژه نیمه کاره موزه دفاع مقدس استان اشاره و بیان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران باید به عنوان نماد ایستادگی، مقاومت و مجاهدت مردم این خطه از شمل کشور و فرزندان غیرتمند این استان و همچنین بزرگترین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کشور در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار گیرد.

وی خواستار تحقق مصوبات دور اول سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران شد و گفت: همچنین پیشنهادات دور دوم سفر دولت به استان در جلسات استانی و ملی مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

سرهنگ پاسدار سلامی  با بیان اینکه شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ باید در راستای تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس استان نقش آفرین باشند.

وی با تأکید بر اینکه ۱۷ کارگروه دفاع مقدس و مقاومت باید فعال، کارآمد، جدّی و قوی عمل کنند، بیان کرد: هدفگذاری ۹۰ درصدی درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در دانشگاهها و برنامه ریزی برای برگزاری همایش بین المللی سفیران مقاومت با حضور دانشجویان و طلاب خارجی مقیم استان مازندران در دستور کار کارگروه دفاع مقدس دانشگاهها قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران یادآورشد: در حال حاضر در خصوص دانشنامه استانی دفاع مقدس که کار بزرگ علمی، پژوهشی و تحقیقی است ۹۰۰ مدخل شناسایی و مصوب شده است که ۴۵۰ مقاله علمی تهیه و برای ۴۵۰ مقاله دیگر نیازمند مشارکت و همکاری دانشگاهها هستیم.

کد خبر 1736757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha