استادکاران ساختمانی برای خدمت در مساجد برخوار پیشگام شدند

مدیر عامل خیریه مسجد سازان الزهرا (س) استان اصفهان از فعالیت خودجوش بناها و معماران ساختمانی برای کار در مساجد خبرداد و گفت: استادکاران ساختمانی برای خدمت در مساجد برخوار پیشگام شدند.

«محسن داوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به فعالیت خیریه مسجد سازان اشاره کرد و اظهارداشت: این خیرین در ۱۶ نقطه محروم کشور و بخشی از مناطق کمتر توسعه یافته استان اصفهان فعالیت مسجد سازی دارد.

مدیر عامل خیریه مسجد سازان الزهرا (س) استان اصفهان ادامه داد: این خیریه با کمک خیرین برای مسجد سازی کار می کند و تسهیلات بانکی بدون کارمزد و سود نیز به افراد علاقه مند به مسجد سازی پرداخت می کند تا فرآیند کار سریع تر و بهتر انجام شود.

وی با بیان اینکه خیرین به صورت گروهی و چند نفره در این امر خیر وارد شده اند، تصریح کرد: همین همکاری های گروهی در ساخت و ساز مساجد نقش داشته و برخی از افراد صاحب فن و دارای امکانات و تجهیزات کمک کرده اند.

داوری با اشاره به جلب مشارکت عمومی برای احداث مسجد در نقاط محروم به ویژه شهرستان برخوار خاطرنشان کرد: ۲۰۰ استاد بنا و صاحب فن در حوزه معماری و فعالیت های ساختمانی در این خصوص پیشگام شده اند.

وی یادآورشد: استان اصفهان با وجود ظرفیت های اقتصادی فعال اما در برخی از نقاط دارای محرومیت بوده و زیرساخت های فرهنگی و مذهبی آن ها ضعیف است.

مدیر عامل خیریه مسجد سازان الزهرا (س) استان اصفهان اضافه کرد: در دیگر شهرستان ها نیز امکان این همکاری وجود دارد تا افراد صاحب فن و مهارت ساختمان سازی، دارای امکانات و تجهیزات و مصالح وارد عمل شوند و این نیاز مناطق رفع شود.

وی با بیان اینکه احداث مساجد در شکل و مساحت مختلف انجام می شود، افزود: متناسب با نیت خیرین و مشارکت افراد میزان سرمایه گذاری متفاوت است.

داوری احداث مسجد درمناطق محروم و فاقد این مرکز دینی را برای توسعه فرهنگی، کمک به رفع نیازهای اجتماعی و مرکز عمومی برای حل مشکلات مردم مهم خواند

کد خبر 1736769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha