آنچه در دیدار دانشجویان خراسان جنوبی با سخنگوی دولت بیان شد

سخنگوی دولت در نشستی با عنوان «صدای جمهور، بدون سانسور» به سوالات و نکات مطرح شده از سوی فعالان دانشجویی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سخنگوی دولت در نشستی با عنوان «صدای جمهور، بدون سانسور» به سوالات و نکات مطرح شده از سوی فعالان دانشجویی بیرجند پاسخ داد.

در این جلسه امین جعفرپور مقدم، سخنگوی تشکل های دانشجویی اظهار کرد: اینگونه نشست های صمیمی هم اقدامات مهم و خوبی است به شرطی که فقط برای گفتگو نباشد در همه عرصه‌ها می توانید از دانشجویان استفاده کنید اما این اتفاق رخ نداده است، اگر به این ظرفیت اعتقاد داشته باشیم نمی گوییم «نمی شود» بلکه می گوییم «می شود» و یا باید بشود.

وی با بیان اینکه از دولت سیزدهم انتظار تبیین گری بیش از اینها می رود اما رهبری هم نقدهایی به اطلاع رسانی دارند، افزود: آرزوی دیرینه مردم خراسان جنوبی برای راه آهن محقق شد اما مردم هنوز باور نمی کنند، درست است که دولت در میدان هست اما در دید نیست.

سخنگوی تشکل های دانشجویی خراسان جنوبی تصریح کرد: مردم نرخ تورم آبان ماه ۹۹ را فراموش نمی کنند و توجیهات تورم ۴۵ درصدی آبان ماه امسال را هم قطعا قبول نمی کنند.

وی گریزی به صنعت خودرو زد و افزود: هیچ افقی برای بهبود شرایط بازار خودرو وجود ندارد؛ در صنعت خودرو نقد دارید اما چرا برای بهبود  شرایط  تمهیداتی نمی اندیشید، مگر قرار نبود خودروی متوسط برای قشر متوسط وارد شود؟

وی در ادامه سوالاتش گفت: آیا ما به دارایی هایمان می رسیم یا نمی رسیم؟ تکلیف دلارهای بلوکه شده چیست؟

جعفرپور مقدم گفت: خراسان جنوبی جزو استان های محروم کشور است و پای زیرساخت های آن می لنگد؛ همزمانی خشکسالی و محرومیت ما را نگران تر کرده است اگر فکری به حال ما نشود امنیت این خطه خدشه دار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مرزبانان همیشه پشتیبان این نظام هستند و مردم در مقابل قاچاقچیان شهید می دهند، اینجا مردم محبوبی دارد که همیشه پای کار بودند.

میثم حاجی زاده، نماینده انجمن دانشجویان مستقل هم در نشست افزود: برنامه دولت برای حل ناترازی نفت چیست؟ راهکار دولت برای قاچاق سوخت و یا قاچاق مرغ در بیرجند چیست؟

وی گفت: برنامه دولت برای کاهش فشار مالیات چیست و با توجه به اینکه رهبری تاکید بر اصلاح ساختار بودجه دارند دولت در این زمینه چه اقدامی دارد ؟

به گفته وی، مقام معظم رهبری بر اصلاح ساختار بودجه تاکید دارند اما شاهدیم که اصلاحی در این خصوص صورت نگرفته است.

در این جلسه همچنین زهرا یزدانی نماینده کانون های فرهنگی با بیان اینکه در دولت مردمی ۵۰ جلسه دانشجویی کم است، افزود: کمیته های انظباطی و پرونده های دانشجویی موضوع استخدام ها آنها را به خطر می اندازد باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.

وی ضمن گلایه از اینکه فرزندان برخی مسئولان در خارج از کشور زندگی می کنند، گفت: باید جلوی این حرکت در این دولت گرفته شود.

محمد قاسمی فرد، نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هم در این نشست گفت: سال ۱۴۰۰ با امید پای صندوق آمدیم پست ها تقسیم شده ولی به دانشجویان جایگاهی داده نشد، چرا دیدار دانشجویان با رئیس جمهور محقق نشده است.

وی عملکرد دولت را در عرصه سیاست خارجی قابل تقدیر خواند و افزود: اما اطلاع رسانی دولت ضعیف است، اگر مدعی هستید پول های بلوکه شده ما آزاد هستند پس چرا مردم نمی دانند؟

این دانشجوی فعال با بیان اینکه کشور را با ۷۰۰ کشته کرونایی تحویل گرفتید و در مقایسه با کشورهای دیگر خوب عمل کردید، گفت: آقای رئیس جمهور رسانه ندارد مسئولان آفتاب پرست پای کار هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه فلسطین ما تبدیل به کشور کنش گر شدیم و در مقابل عربستان کشور عزتمند شدیم. رسانه را کمرنگ کرده اید، مردم اقدامات مثبت و کنترل نقدیگی را می پذیرند اما می گویند برای ما چه داشته است؟

به گفته وی؛ مشارکت های انتخابی خوبی داشته ایم اما مردم دغدغه نان دارند و باید چهار شیفت کار کنند اگر برای افزایش مشارکت کار کنید باید برای سفره مردم هم کار کنید.

این دانشجو افزود: شاهد جهانی سازی قیمت ها هستیم چرا سفره مردم را به دلار گره زده اید؟

وی خواستار استخدام جوانان در پست های مدیریتی کشور شد و گفت: جوانان باید برای مشکلات ما ارائه راهکار داشته باشند و خائن های کشور باید هرچه زودتر مجازات شوند.

وی پاشنه آشیل ایران را صنعت خودرو مطرح کرد و گفت: صنایع نظامی لبه علم و تکنولوژی است ذهنی که موشک می سازد خودرو هم می سازد. مافیای خودرو چرکی است که ایجاد شده و دشمن از آن استفاده می کند عده ای هستند که به خاطر منافع خودشان از طرح ها و ایده های جوانان استفاده نمی کنند.

زینب سبزه کار نماینده بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه حضور مسئولان ارشد نظام در بین مردم و دانشگاه‌ها بسیار خوب است، گفت: اما حضور مسئولان استانی و نماینده دولت در بین دانشجویان کمرنگ است هرچند تلاش‌های استاندار خراسان جنوبی هم قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه پیشرفت خراسان جنوبی در برخی حوزه‌ها در برخورد با برخی تصمیمات نادرست و مدیران نابلد به گروگان گرفته شده است، ادامه داد: در استان شاهد خام فروشی مواد معدنی هستیم که سبب خروج سرمایه های استان شده است.

وی ضمن گلایه از اینکه داغ همشهریان ما که در تصادف خودروهای شوتی از بین می‌روند بسیار آزار دهنده است، ادامه داد: این موضوع در استان ما آرامش مردم را تحت الشعاع قرار داده‌ است.

مرضیه حیدری دانشجوی دیگری است که افزایش وام دانشجویی را خواستار شد و گفت: در برنامه امروز با عنوان "صدای جمهور، بدون سانسور" مطالبات شورای صنفی دانشگاه بیرجند سانسور شد. چرا شورای صنفی اجازه صحبت کردن در این جلسه را نداشت؟

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با کوخ نشینان به پیروزی رسید لذا باید به مناطق محروم توجه ویژه کرد.

کد خبر 1736772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha