مصائب کانون پرورش فکری گلستان؛ از مراکزی با قدمت ۵۰ سال تا از رده خارج شدن کتابخانه‌های سیار

غیناقی با اشاره به فعالیت ۱۸ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، ۶ کتابخانه سیار و دو کتابخانه پستی در استان گفت: سه مرکز ثابت شامل گرگان ۱، گنبد ۱ و بندرترکمن بیش از ۵۰ سال قدمت دارند. هم چنین ۱۳ مرکز فرهنگی هنری نیز نیازمند تعمیر و تجهیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، الهه غیناقی در مراسم تجلیل از اعضای برگزیده کانون‌ پرورش فکری استان اظهارکرد: کودک و نوجوان امروز در معرض آسیب‌های اجتماعی زیادی قرار دارد و این شرایط وظیفه مسئولان فرهنگی را سنگین‌تر کرده است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: این کانون با همت مربیان و کارشناسان، در سه ماهه اخیر برنامه‌های زیادی را با تاکید بر نقش خانواده، هویت ایرانی اسلامی، بکارگیری حداکثر ظرفیت سمن‌ها و فعالان حوزه کودک و نوجوان و مشارکت با سایر دستگاه‌ها برگزار کرده است.

وی افزود: کانون پرورش فکری با کمترین اعتبارات و امکانات، بیشترین اثرگذاری را بر روح و جان کودکان و نوجوانان دارد و می‌طلبد که برای رشد و اعتلای این قشر از جامعه و به‌منظور تربیت نسلی صالح، نسبت به توسعه مراکز فرهنگی و هنری و به‌روزرسانی تجهیزات آنها اقدام شود.

غیناقی با اشاره به فعالیت ۱۸ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، ۶ کتابخانه سیار و دو کتابخانه پستی در استان، گفت: سه مرکز ثابت شامل گرگان ۱، گنبد ۱ و بندرترکمن بیش از ۵۰ سال قدمت دارند. هم چنین ۱۳ مرکز فرهنگی هنری نیز نیازمند تعمیر و تجهیز است.

وی افزود: کانون پرورش فکری استان ۶ دستگاه خودروی سیار در اختیار دارد که ۳ خودرو از سوی آموزش و پروش به‌صورت امانی در اختیار کانون قرار گرفته است. از این تعداد دو خودروی سیار شهری و روستایی گرگان از رده خارج شده و اسقاطی است و تقریبا قابل استفاده نیست.

سرپرست کانون پرورش فکری گلستان با اشاره به عضویت ۱۵ هزار و ۶۳۰ کودک در مراکز فرهنگی هنری، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها و تعمیر و تجهیز مراکز می‌تواند زمینه ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت بهتر را به مخاطبان بیشتری فراهم کند.

وی به مباحث اعتباری هم اشاره کرد و گفت: اعتبار امسال چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که تا کنون ۱۶ درصد آن محقق شده است. همچنین از ابتدای امسال تا کنون نیز درآمد مراکز ما ۸۰۰ میلیون تومان و هزینه آنها ۷۰۰ میلیون تومان بود.

کد خبر 1736783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha