توزیع ۶۰۰۰ نسخه قرآن به مساجد شرکت‌کننده در ختم قرآن در مصر

وزارت اوقاف مصر، شش هزار نسخه قرآن کریم را میان مساجد بزرگی که در طرح «قرائت خود را تصحیح کنید» شرکت کرده‌اند، توزیع کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوطن، وزارت اوقاف مصراعلام کرد: در میان مساجدی که در طرح ختم قرآن با عنوان « صحح قرائتک» (قرائت خود را تصحیح کنید) شرکت کرده اند، طی ماه جاری (دسامبر) شش هزار جلد قرآن چاپ شده توسط شورای عالی امور اسلامی در اختیار این مساجد قرار گرفته است.

این وزارتخانه در صفحه رسمی خود در فیس بوک نوشت: این اقدام تشویقی برای شرکت کنندگان است تا در مجالس تلاوت قرآن کریم که در مساجد بزرگ برگزار می‌شود، شرکت کنند.

برنامه قرآنی «قرائت خود را تصحیح کنید» در مساجد بزرگ همه روزه پس از نماز مغرب به عنوان بخشی از اهتمام وزارت اوقاف به قرآن کریم برگزار می‌شود.

این برنامه به کسانی که مایل به تلاوت و شرکت در مجالس قرآن کریم هستند و کسانی که مایل به تصحیح قرائت خود هستند این امکان را می دهد تا به هدف خود برسند و به طوری که یکی از قاریان ارشد یا یکی از ائمه مسجد روزانه یک ربع سوره را تلاوت می‌کنند.

بر همین اساس، به ترتیب از اول قرآن تا ختم آن، حاضرین بعد از ایشان تلاوت را تکرار می‌کنند. در ضمن به مدت ده دقیقه درس جدید را تدریس می‌شود.

کد خبر 1736799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha