برگزاری طرحواره درمانی و شخصیت شناسی به همت خادمیاران رضوی

کانون مشاوره و مددکاری منطقه ۲۱ با برگزاری طرحواره درمانی گروهی و کارگاه شخصیت شناسی به کمک اقشار ضعیف و آسیب دیده منطقه شتافت.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، کانون مشاوره و مددکاری منطقه ۲۱ با برگزاری طرحواره درمانی گروهی و کارگاه شخصیت شناسی به کمک اقشار ضعیف و آسیب دیده منطقه شتافت.

 این طرحواره در موسسه نیکوکاری حامیان شهرک استقلال ویژه اقشار ضعیف و آسیب دیده تحت پوشش این موسسه برگزار شد.

مریم باقری مسئول کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران در این خصوص گفت: در حاشیه این طرحواره که بصورت گروهی و با رویکرد درمانی برگزار شد کارگاه شخصیت شناسی نیز همراه با تست و تفسیر توسط کارشناس مشاوره برگزار شد.

وی افزود: جلسات مشاوره فردی نیز در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با حضور خادمیار رضوی و کارشناس مشاوره آرزو سیفی در این موسسه برگزار می گردد.

باقری به اهمیت توانمندسازی گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه با هدف پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: قشرهای آسیب دیده و ضعیف جامعه بیشتر از افراد دیگر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و وظیفه ما در کانون مشاوره و مددکاری توجه ویژه به این مسئله است.

وی در پایان از همکاری مسئولین موسسه نیکوکاری حامیان تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این همکاری در مسیر کمک به قشر ضعیف ادامه یابد.

برگزاری بسته تخصصی آموزشی و مشاوره خانواده ویژه مادران و دختران منطقه ۲۱

بسته تخصصی آموزش و مشاوره خانواده ویژه دختران نوجوان و مادران برگزار شد.

مریم باقری، مسئول کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران با اعلام این خبر گفت: این بسته آموزشی شامل کارگاه تخصصی با حضور دختران نوجوان و مادرانشان و میزهای خدمت مشاوره رایگان بود.

وی گفت: در این بسته آموزشی یک کارگاه تخصصی چند ساعته در شهرک غزالی با حضور خادمیار رضوی و کارشناس مشاوره سارا اجاقلو برگزار شد که در آن به بیان اهمیت ارتباط موثر میان مادر و دختر و تاثیر آن در کانون خانواده پرداخته شد.

باقری افزود: این کارگاه آموزشی در آمفی تئاتر مرکز مشاوره تفکر واقع در شهرک غزالی از ساعت ۸ الی ۱۲ ظهر برگزار شد که با عنایت امام رضا علیه السلام این کارگاه با استقبال مادران و دختران منطقه مواجه شد.

وی با تاکید بر اهمیت روابط مادر و دختر گفت: روابط یک دختر با مادر می تواند تأثیر گذارترین رابطه در تمام زندگی او باشد و تمامی روابط او با دیگران حتی رابطه با همسرش را تحت تأثیر قرار دهد. علم روانشناسی برای این رابطه ارزش قائل است و پیوسته در پی بهبود و تعمیق آن است، در همین راستا برگزاری کارگاه و میز مشاوره ای با این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مسئول کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی منطقه ۲۱ در ادامه گفت: همچنین همزمان خادمیاراران رضوی از ساعت ۹ الی ۱۰ صبح در کتابخانه مرکز مشاوره تفکر به ارائه مشاوره گروهی برای دختران‌ شرکت کننده پرداختند و در این مشاوره به آسیب شناسی ارتباط بین مادر و دختر و پرسش و پاسخ در این زمینه پرداخته شد.

پس از آن یک برنامه شاد با رویکرد مسابقه با موضوع حل کردن تعارضات فرزند و والد با حضور مسئولین برگزار شد و در پایان حضار به زیارت قبور شهدای گمنام رفته و مراسم با پذیرایی ناهار پایان یافت.

لازم به ذکر است مرکز مشاوره تفکر شهرک غزالی بتازگی در مراسمی با حضور معاون وزارت ورزش و جوانان، سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران، مدیران و مسئولین اداره ورزش و جوانان استان تهران، معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۲۱ و خادمیاران رضوی منطقه در شهرک غزالی افتتاح شده است.

جلسات سخنرانی  دهه اول محرم ویژه بانوان در شهرستان قرچک

کانون بانوان و خانواده با مشارکت کانون مشاوره در دهه اول ماه محرم سلسله جلسات سخنرانی برای خواهران تدارک دیده است

 کانون بانوان و خانواده در دهه اول ماه محرم جلسه سخنرانی مختص بانوان در مسجد فاطمه الزهرا(س) برگزار می‌نماید.

ابریشم عزیزی ناظر کانون مشاوره روز اول را به موضوع گناه و آثار آن در زندگی دنیوی و اخروی اختصاص داد و از آیات قرآنی برای درک بهتر مطالب استفاده نمود.

 عزیزی در ابتدای سخنان به این نکته اشاره کرد که: خداوند زمین و آسمان را در شش روز آفریده و خلق کرده است و انسان که اشرف مخلوقات است را آفرید و بخشی از وجود خود را در وجود و روح انسان دمید، خلقت آسمان و زمین سخت تر از خلقت انسان بود.

وی در ادامه گفت: ما هم گناه آشکار داریم هم کارهای زشت آشکار که ابن دو باهم کاملا متفاوت می‌باشد از گناهان آشکار می‌توان از غیبت نام برد و برای اینکه دچار چنین گناهی نشویم یک شبه نمی‌توانیم ترک گناه کرد و باید در ابتدا سعی کنیم که خود را در معرض گناه قرار ندهیم و بصورت مرحله به مرحله و آرام آرام  بتوانیم گناه را از خود دور کنیم.

عزیزی افزود: برای از بین بردن آثار گناه باید تا میتوانیم استغفار کنیم و حتی اگر میتوانیم رضایت طرف مقابل را بگیریم و از خداوند طلب عفو کنیم که خداوند ارحم الراحمین است.

قابل ذکر است برنامه سخنرانی از اول محرم بمدت ۱۳ روز از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مسجد فاطمه الزهرا محله منبه آب شهرستان قرچک ادامه دارد و شرکت برای عموم خواهران بلا مانع می‌باشد.

همزمان با چهارشنبه های امام رضایی  توسط خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ١٧ تجلیل ازمقام ٣ خانواده شهید

تجلیل ازمقام شهدای منطقه ١٧ باحضور قاری قرآن احمدابوالقاسمی به همراه خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ١٧ همزمان با چهارشنبه های امام رضایی 

 در این تجلیل  صمیمانه که عطر معنویت، ایثارو ازخودگذشتگی است، درتاریخ ١٣تیرماه ١۴٠٣درمحله ابوذر خادمیاران رضوی با خانواده‌های شهیدجوادبخت سفید، شهید سیدمحمدرضامحمدی، شهید علی یزدانی، گفتگو کرده و از صبر و استقامت این خانواده‌های فداکار تجلیل نمودند.

شهید جواد بخت سفید بارها می گفت که لازمه بسیجی بودن اخلاص در عمل و پاک بودن و البته انس با خاندان عصمت و طهارت است. بندگان برگزیده به این مهم نائل می گردند و بعد از رسیدن به این مرتبه و فانی شدن در ره الله و عشق به ذات مقدسش، به جائی می رسد که حضرت حق به فرشتگان فخر می فروشد. خریدار چنان متاعی خود حق تعالی می باشد.

سیدمحمدرضا محمدی در عضویت بسیجی و در لشکر ۲۵ کربلا و در رسته پیاده به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۵/۴/۱ هجری شمسی در منطقه مهران بر شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک این شهید عزیز پس از تشییع در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم امل به خاک سپرده شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

شهید علی یزدانی در تمام مدت عمرش تلاش میکرد به همه مردم خدمت کند و حتی به جرات میتوانم بگویم جواب بداخلاقی های دیگران راهم با خوشرویی میداد. اوبه یک جمله اعتقاد داشت و همیشه میگفت : تو نیکی میکن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز و ورد زبانش همیشه این بود که تودر حق دیگران خوبی کن ومزدت را از خدا بگیر از بندگان خدا توقع جبران نداشته باشد.

مراسم استقبال مردمی از خانواده های شهدای مظلوم فلسطین

با همت خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۶ از بازماندگان طوفان الاقصی غزه در چایخانه حضرتی استقبال کردند.

 خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۶ تهران در چایخانه امام رضا علیه السلام از خانواده های شهدای مظلوم فلسطین و بازماندگان طوفان الاقصی غزه پذیرایی کردند.

خادمیاران با مهر وعطوفت و تبعیت از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای که فرمودند:

در کنار مظلومیت مردم غزه دو نقطه مهم وجود دارد، یک نقطه صبوری و توکل این مردم است. نکته مهم دیگر این است ضربه ای که در این حمله رزمندگان فلسطینی به رژیم غاصب دارد شد یک ضربه تعیین کننده است. با کیک، شربت، آب معدنی و شیرنی از حاضران میدان فلسطین پذیرایی کردند و از خانواده های شهدای غزه با گل استقبال کردند.

اعزام کاروان زیارتی گروهی از توانخواهان به مشهد مقدس باهمت کانون خدمت رضوی منطقه۴تهران

۵۳ بانوی توانخواه با همت کانون خدمت رضوی منطقه چهار تهران و حمایت خیرین این زائران با برگزاری آیین پرچم گردانی حرم مطهر امام رضا (ع) و قرائت صلوات خاصه حضرت رضا همراه با مداحی مداح اهل بیت در سالن انتظار ایستگاه راه آهن تهران بدرقه شدند.  

دومین کاروان زیارتی بنیادخیریه نیکوکرداران بنا شنبه شب از راه آهن تهران راهی مشهد مقدس شدند. این مرکز توانبخشی و نگهداری ۲۵۰ دختر بالای ۱۴ سال دارای معلولیت ذهنی، جسمی و سندرم داون را به صورت شبانه روزی نگهداری می کند.  

در دومین کاروان زیارتی این بنیاد خیریه ۵۳ نفر  همراه با ۱۰ پرسنل عازم زیارت مشهد مقدس شدند. سال گذشته نیز گروهی با حمایت خیرین به زیارت مشهد مقدس مشرف شدند.

براساس اعلام مسئولان این بنیاد، هزینه های اسکان و ایاب و ذهاب حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای اسکان و بلیت به میزان۸۰ میلیون تومان توسط خیرین تامین شده است.  

یکی از بانوان معلول در مورد احساس خود از این سفر زیارتی گفت خوشحالم که به زیارت می روم تا برای کسانی که التماس دعا داشته اند دعا کنم.  

زهرا دیگر بانوی زائر حاضر در این کاروان است. وی گفت خیران ما را به زیارت بردند. دعا می کنم این زیارت قسمت همه بچه ها شود.

ارائه خدمات روانشناسی رایگان در دهه ولایت

متخصصان کانون‌ مشاوره و مددکاری با هدف کاهش آسیب‌های خانواده‌ و ایجاد آرامش روانی در دهه ولایت خدمات مشاوره‌ای ارائه کردند

 نیره تهرانی مسئول کانون مشاوره و مددکار منطقه ۱۴ اعلام کرد: تعدادی از کانون‌های خدمت رضوی منطقه دارالمومنین در دهه ولایت با برپایی میز خدمت، به ارائه خدمات گوناگون به شهروندان پرداختند که کانون مشاوره و مددکاری یکی از فعال‌ترین کانون‌ها در این طرح بود.

وی گفت: این خدمت‌رسانی به میزبانی کانون محله‌ای مسجد شهید بهشتی واقع در خیابان نبرد صورت گرفت و در مجموع ۳۰ مراجع از مردم شریف منطقه طی ۵ روز از حضور مشاوران و روانشناسان خبره در زمینه‌های خانواده و کودک و نوجوان بهره‌مند شدند و برخی موارد برای ادامه مشاوره به کانون ارجاع داده شد.

تهرانی در ادامه افزود: در طول سال هم مسجد خداداد شنبه‌ها با حضور سه نفر از مشاوران؛ مسجد امام محمد تقی(ع) چهارشنبه‌ها با حضور دو نفر از مشاوران؛ مسجد امام جعفر صادق(ع) دوشنبه‌ها، مسجد فاطمیه دولاب یکشنبه‌ها و مسجد امام علی(ع) سه‌شنبه‌ها با حضور یک خادمیار مشاور آماده ارائه خدمات روانشناسی به مردم عزیز هستند.

مسئول کانون مشاوره و مددکاری به موضوعات مورد مشاوره از جمله زوج درمانی، مشاوره‌های پیش از ازدواج، مشاوره‌های کودک و نوجوان، مشاوره‌های خانواده، مشاوره‌های بالینی و همچنین روان‌سنجی اشاره کرد و در خصوص میزان خدمات کانون تخصصی مشاوره گفت: به همت خادمیاران به طور میانگین در هر هفته ۵۰ تا ۶۰ ساعت مشاوره به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برپایی کارگاه‌های مختلف از جمله کارگاه مهارت‌های زندگی، کارگاه ارتباط والدین و فرزندان، کارگاه سامانه انتظارات و... عنوان داشت: این کارگاه‌ها با همکاری کانون عمومی اطلاع‌رسانی و پس از رسیدن به حد نصاب؛ در مساجد منتخب برگزار می‌شوند.

تهرانی در پایان به جلسات هم‌افزایی و انتقال تجربیات، که هر دوماه یک بار با حضور خادمیاران و با هدف کیفی‌ترشدن مشاوره تشکیل می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: آخرین جلسه هم‌افزایی کانون مشاوره در تیرماه و با موضوع خانواده کارآمد برگزار شد.

هفته قوه‌قضاییه؛ فرصتی برای خدمت مضاعف به مردم

حقوقدانان کانون حقوقی منطقه ۱۴ به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت حضرت آیت الله دکتر بهشتی در ایستگاه‌های منتخب مترو به مردم خدمت‌رسانی کردند.

حمیدرضا اسدی مسئول کانون حقوقی منطقه ۱۴ در گفت‌وگویی اعلام‌ کرد: حقوقدانان و وکلای کانون حقوقی خدمت رضوی منطقه دارالمومنین در ایام شهادت شهید سیدمحمد بهشتی و گرامیداشت هفته قوه قضاییه، در ایستگاه متروی شهدا به هموطنان خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی ارائه کردند.

اسدی با اشاره به همکاری نهادهای مختلف در برپایی این میز خدمت تخصصی جهت بهره‌مندی مردم از مشاوره‌های تخصصی حقوقی افزود: این خدمت با مشارکت دادگستری کل استان تهران، سازمان بسیج حقوقدانان تهران، کانون‌ خدمت رضوی استان تهران و شرکت بهره‌برداری مترو و با هدف بهره‌گیری عموم مردم از خدمات مشاوره‌ای در زمینه حقوقی و قضایی به اجرا درآمد و وکلا و مشاوران ارشد حقوقی در ایستگاه‌های منتخب به هموطنان عزیز خدمات تخصصی ارائه کردند.

مسئول کانون حقوقی منطقه ۱۴ همچنین اظهار داشت: محمد شفیعی‌یار، علیرضا توکلی، مهدی چاوشی و کبری قربانی از خادمیاران حقوقی منطقه دارالمومنین طی چهار روز حضور در ایستگاه متروی شهدا پذیرای مراجعات متعدد مردمی بودند و مشاوره‌های لازم را در خصوص پرونده‌هایی همچون نزاع و درگیری، درخواست سرپرستی خواهر به دلیل محجوریت و اعتیاد والدین، اختلاف خانوادگی مربوط به ارث، طلاق، دعوای حضانت، سرقفلی، تقاضای تخلیه عین مستاجره، تامین دلیل، تامین خواسته، مهریه و نفقه، مزاحمت و توهین و تهدید، نحوه تنظیم دادخواست جهت سرپرستی طفل و همچنین راهنمایی جهت سازش و... به مراجعان ارائه دادند و در کارنامه خود خدمت ارزشمند دیگری را ثبت کردند.

کد خبر 1772262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha