توجه ویژه دولت سیزدهم به ارائه خدمات به معلولان

علی‌زاده گفت: در دولت سیزدهم کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن دو معلولی شهری از ۲۵ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن دو معلولی روستایی از ۲۵ میلیون تومان در این دولت به ۱۵۰ میلیون تومان و تسهیلات اشتغال از ۵۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن علی‌زاده فرماندار شهرستان بشرویه امروز(۱۲ آذر) در گردهمایی معلولین موفق به مناسبت روز جهانی معلولین گفت: ۱۲ آذرماه بهانه ای است برای تبریک به انسان های بلندهمتی که شاید برای ادامه زندگی از دیگران کمک بگیرند اما بسیاری ها در زندگی درس امید، صبر و استقامت، پشتکار و خداشناسی را از آن‌ها می آموزند.

وی بیان کرد: بسیاری از کشورهای غربی که امروز ادعای دفاع از حقوق بشر دارند، اگر فرزند معلولی به دنیا می آمد آن را از بین می برند اما دیدگاه اسلام و بیانات نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) را اگر ببینیم متوجه می شویم که اسلام نگاه بلندی به معلولین داشته است.

علی‌زاده ادامه داد: علاوه بر اینکه معلولین را باید یاری کنیم، کسانی که خادمان آن‌ها هستند از جمله بهزیستی، سازمان های مردم نهاد و خیریه ها را باید یاری کنیم.

فرماندار بشرویه بیان داشت: برخی شاید فکر کنند که بحث معلولیت، محدودیت است اما ما در دوران دفاع مقدس معلولینی داشتیم که در عرصه دفاع از کیان اسلامی ورود پیداکرده اند و همرزمانشان به احوالات آن‌ها غبطه می خوردند.

علی‌زاده با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به معلولان گفت: کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن دو معلولی شهری از ۲۵ میلیون تومان در دولت سیزدهم به ۲۰۰ میلیون تومان و کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن دو معلولی روستایی از ۲۵ میلیون تومان در این دولت به ۱۵۰ میلیون تومان و تسهیلات اشتغال از ۵۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

علی زاده در ادامه گفت: هزینه های درمانی تا قبل از شروع به کار دولت ۲۹ مورد بود که هم اکنون ۱۱۷ مورد از بیماری های خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

فرماندار بشرویه با اشاره به دیگر اقدامات دولت در حوزه معلولین عنوان کرد: هدف دولت ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکن معلولی است که تاکنون ۳۶ هزار واحد مسکن معلولی ساخته و کلید آن تحویل مددجو شده است.

وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ما در اسفندماه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را داریم و مشارکت در انتخابات یک تکلیف الهی برگردن ما است که انشالله حضور حداکثری داشته باشیم

کد خبر 1736804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha