اعزام ۴۳ تیم تخصصی دندان پزشکی به مناطق محروم خراسان شمالی

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ تیم عمومی و دندانپزشکی و ۴۳ تیم تخصصی دندانپزشکی به مناطق محروم خراسان شمالی اعزام شدند.

مسعود شمشیریان، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: تیم های مزبور بیشتر به مناطق محروم و کم برخوردار عزام شدند و طی مدت جاری بیش از ۱۸ هزار خدمت توسط آنان ارائه شده است.

 وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تیم پزشکی شهید رهنمون، تیم پزشکی تخصصی و فوق‌تخصصی و تیم دندانپزشکی شامل کشیدن دندان، عصب‌کشی، ترمیم و جرم‌گیری به مناطق محروم خراسان شمالی اعزام شده‌اند.

شمشیریان عنوان کرد: طرح " شهید رهنمون" با هدف ارایه خدمات آموزشی و بهداشتی به مناطق محروم اجرا می شود و گروه های جهادی در قالب تیم های پزشکی شامل پزشک عمومی، پزشک متخصص زنان و داخلی، اطفال، داخلی، پزشکان فوق تخصص، روانشناس، دندانپزشک، پرستار و کارشناس بهداشت در مناطق محروم استان خدمات رایگان ارایه می دهند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی بیان کرد: سال گذشته نیز گروه های جهادی پزشکی استان بیش از ۱۱۰ هزار خدمت به بیماران نیازمند ارایه دادند.

شمشیریان اضافه کرد: اینک پزشکان، پرستاران، مشاوره ها و سایر اعضای گروه های جهادی در ارایه خدمات به مناطق محروم استان کمک و مشارکت خوبی دارند و ارایه خدمات از سوی گروه های جهادی به صورت رایگان است اما برای تامین دارو و سایر نیازمندی ها از مشارکت خیران استفاده می شود.

وی بیان کرد: ۱۲ کانون بسیج جامعه پزشکی در شهرستان های استان وجود دارد که در مناسبت های مختلف برای کمک به بیماران نیازمند مناطق محروم اعلام آمادگی می کنند.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

 

کد خبر 1736816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha