سومین همایش علمی تبیینی «امامت و ولایت از منظر حضرت زهرا(س)»

سومین همایش علمی تبیینی «امامت و ولایت از منظر حضرت زهرا(س)» در محورهای متنوع همچون نقش جهاد تبیین در ترویج ولایت پذیری و اعتقاد به ولایت، زمینه پیوند و اتحاد شیعیان عالم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، سومین همایش علمی تبیینی «امامت و ولایت از منظر حضرت زهرا (س)» برگزار می شود.

بنابر این گزارش، این همایش در سه محور اصلی «امامت و ولایت» با زیرمحورهای نقش و جایگاه محوری امامت در اندیشه حضرت زهرا(س)، فلسفه و رهاورد امامت و ولایت از منظر حضرت زهرا(س)، تبیین امامت توسط حضرت زهرا(س) و تبیین و تثبیت امامت امیرالمومنین(ع) توسط ایشان برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، نقش حضرت زهرا(س) در تبیین غصب خلافت امام علی(ع)، نقش حضرت زهرا(س) در تبیین خطوط کلی عقاید شیعه، امامت و جانشینی پیامبر(ص)، ترسیم نظام اجتماعی امامت و رهبری در سیره و اندیشه حضرت زهرا(س) و امامت محوری راز شهادت حضرت فاطمه(س) از دیگر موضوعاتی است که ذیل محور امامت و ولایت برای این همایش معرفی شده است.

همچنین ذیل محور «پیروی از اندیشه و سیره حضرت زهرا (س) برای دفاع از حریم ولایت در عضر حاضر» موضوعات جایگاه ولایت در عصر حاضر، ضرورت پیروی از ولی امر در عصر حاضر، نقش جهاد تبیین در ترویج ولایت پذیری، اعتقاد به ولایت، زمینه پیوند و اتحاد شیعیان عالم معرفی شده است.

سومین محور آثار هنری و رسانه ای شامل شعر، نقاشی، خطاطی، پادکست و انیمیشن در محورهای مذکور است.

علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند تا ۱۰ دی ماه چکیده و اصل مقاله را به دبیرخانه واقع در بنیاد بین المللی غدیر، نمایندگی استان آذربایجان شرقی به نشانی تبریز، انتهای خیابان حافظ، کوی شهید فتحیان، امور بانوان ارسال کنند.

به مقالات برتر امتیاز Isi تعلق می گیرد. همچنین مقالات به صورت سخنرانی یا پوستر در همایش انتخاب شده و از آثار هنری نمایشگاهی در محل همایش برپا می شود.

این همایش همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س) برگزار می شود.

سومین همایش علمی تبیینی «امامت و ولایت از منظر حضرت زهرا(س)»

کد خبر 1736830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha