غنی سازی برنامه های حوزه کتاب در دستور کار

فرخنده گفت: به عنوان تکلیف در حوزه توسعه فرهنگی، علاوه بر اینکه باید بسترها را فراهم کنیم که ضروری و مقدمه کار است، باید تمرکز ما بر غنی سازی برنامه های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز یک شنبه (۱۲ آذر) در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب که در روستای اسفندیار شهرستان طبس برگزار شد، اظهار کرد: در توسعه فرهنگ، اولین اصلی که وجه تمایز فرهنگ غرب و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است، تفکر مبنایی است.

وی با اشاره به اینکه تعریف غرب در توسعه فرهنگی به تعداد احداث سینما، پارک کودک، تیراژ کتاب، نظم اجتماعی و ... (نگاه صرفا کمی گرایانه) محدود می شود، افزود: اما در پیشرفت ایران اسلامی، توسعه فرهنگی، نه تنها به تعداد سینما، کتابخانه و ... برمی گردد، در کنار آن این سوال مطرح می شود که در سینما چه فیلمی اکران بشود و یا اینکه سرانه مطالعه «چه کتابی» چه میزان است؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: به عنوان تکلیف در حوزه توسعه فرهنگی، علاوه بر اینکه باید بسترها را فراهم کنیم که ضروری و مقدمه کار است، باید تمرکز ما بر غنی سازی برنامه های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب باشد.

وی با تاکید بر اینکه کتاب می تواند ما را به سر منزل مقصود برساند، ادامه داد: باید توجه کنیم که نگاه نوجوانان و جوانان را در حوزه تربیت تمدنی به سمتی سوق دهیم که بدانند در عصر انتظار، اتفاقی فرای مرزهای جغرافیایی باید رقم بخورد.

فرخنده با تبریک به مردم اسفندیار به دلیل انتخاب این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب گفت: روستای اسفندیار علاوه بر اینکه در حوزه کتاب و کتابخوانی سرآمد است، به عنوان روستای برتر عامل به فرهنگ ایرانی اسلامی در سطح کشور نیز شناخته شده است.

حسین رضا نخعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم در این مراسم به انزوای آمریکا در شرایط کنونی جهان اشاره کرد و افزود: آمریکا از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به این کشور فروگذار نکرده است اما آنچه امروز مشاهده می کنیم صادرات اسلام و انقلاب به دیگر کشورهای جهان است.

کد خبر 1736857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha