حوزه‌های علمیه راه را برای توسعه مبانی دینی هموار کرده اند

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت فعالیت حوزه های علمیه به عنوان پایگاه های دینی، گفت: حوزه‌های علمیه راه را برای توسعه هر چه بیشتر مبانی دینی هموار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز (۱۲ آذر) در اجلاس هیئت امنا و مدیران حوزه علمیه خواهران استان مرکزی که در مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، ضمن اشاره به فعالیت های گسترده حوزه های عملیه در استان گفت: حوزه های علمیه با هدف تربیت و آموزش برادران و خواهران برای خدمت به جهان اسلام فعالیت می کنند و بحمدالله در این را موفق عمل کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر توجه به اهداف بلند مدت در آموزش‌ها، بیان کرد: این مهم راهی است تا تعالیم اهل بیت(ع) در جهان حاکمیت پیدا کرده و توسعه یابد.

این مقام ارشد استان در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه راه را برای توسعه مبانی دینی و اسلامی در جوامع هموار کرده اند، گفت: این پایگاه های دینی راه پشتیبانی فکری، اخلاقی، عملی و تربیتی را فراهم کرده‌اند و ما باید از این مراکز دینی در راستای ترویج و تبیین هر چه بیشتر معارف و مبانی دینی بهره بگیریم.

حوزه‌های علمیه راه را برای توسعه مبانی دینی هموار کرده اند

وی به تجهیز طلاب و روحانیون به علم روز دنیا تاکید کرد و بیان کرد: طلاب و روحانیون نیز همچون سایر اقشار باید در کنار تحصیل علموم دینی خود را به علوم دینی تجهیز کرده و شرایط و زمان را به درستی بشناسند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه ضمن تقدیر از تلاش ها و فعالیت های حوزه های علمیه خواهران گفت: بحمدالله در سال های اخیر شاهد فعالیت های گسترده تر حوزه های خواهران و گرایش هر چه بیشتر به تحصیل علوم دینی توسط بانوان هستیم.

آیت الله دری نجف آبادی رسالت حوزه علمیه خواهران را بسیار سنگین دانست و بیان کرد: حوزه های علمیه خواهران بار مقدس و ارزشمندی را به دوش می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار نفر در حوزه های علمیه خواهران تحصیل می کنند، ادامه داد: انتظار از جمعیت چهار هزار نفری حوزه علمیه خواهران استان مرکزی زیاد است و امید است این قشر با برداشتن قدم‌های رو به جلو، بتوانند به عنوان حوزه علمیه شاخص در کشور بدرخشند.

این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به جنایات اسرائیل غاصب بر علیه ملت مظلوم و ستم دیده غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت: این رژیم جعلی در محاکم جهانی جایگاهی ندارند و هر روز ماهیت این غده سرطانی برای مردم جهان بیشتر آشکار می‌شود.

حوزه‌های علمیه راه را برای توسعه مبانی دینی هموار کرده اند

گفتنی است رونمایی از آخرین دستاوردهای حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در زمینه تالیف کتب اسلامی توسط نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک آیت الله دری نجف آبادی و اقامه نماز ظهر و عصر به امامت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک آیت الله دری نجف آبادی در نماز خانه سالن جلسات مصلی بیت المقدس اراک از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 1736924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha