بزرگداشت مناسبت‌ها بر پویایی مساجد اثر می‌گذارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: بزگداشت مناسبت های ملی و مذهبی بر پویایی مساجد و محوریت این مراکز دینی در هر منطقه اثر می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «علیرضا ناجی» در نشست مشترک با امام جمعه و فرماندار شهرستان تیران و کرون به اولویت بخشی برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی در مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: این مراکز دینی در هر محله باید محور مراسمات باشند و در منطقه خود فعالیت تبلیغاتی و آگاهی بخشی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مساجد محل اتجاد و انسجام مردم هستند، افزود: بزگداشت مناسبت های ملی و مذهبی بر پویایی مساجد و محوریت این مراکز دینی در هر منطقه اثر می گذارد و جلوه ممتازی از احیا کارکردهای آن خواهد شد.

وی ادامه داد: مسجد محور و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی درون این مراکز در برگزاری مراسمات در اولویت قرار گرفته و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با آنان هم افزایی خواهد داشت.

حجت الاسلام ناجی اضافه کرد: در نقشه راه پیش روی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان طراوت بخشی به برنامه ها و استفاده از ظرفیت مساجد و سایر مراکز دینی مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: زمینه همکاری و جذب اعضای جبهه های فرهنگی، موسسات مردم نهاد و تشکل های مدنی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فراهم شده و همین تعاملات بر کیفیت و کمیت برنامه اثر می گذارد.

استفاده از بچه های مسجد در کادرسازی تبلیغات اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان کادر سازی برای ساختار سازمانی این نهاد را از اولویت های کاری بیان کرد و اذعان داشت: از بچه های مسجد و افراد فعال در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، فضای مجازی و رسانه ای برای کادرسازی این شورا استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: آینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فعالیت های فعلی آن نیازمند همکاری و استفاده از نیروهای صاحب نظر و توانمند جوان است.

حجت الاسلام ناجی همچنین به پیوست رسانه ای در حوزه فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: تبلیغات قبل و بعد برنامه و تبیین اهمیت مشارکت و حضور در مناسبت ها با بهره گیری از ظرفیت رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی انجام می شود.

وی همکاری بین ادارات و دستگاه های دولتی و خدمات رسان برای گرامیداشت مناسبت ها را مهم خواند و یادآورشد: تغییر ساختار در مدیریتی و برنامه ریزی های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جایگاه این نهاد را تقویت کرده و در تعامل با بخش دولتی فعالیت های متنوعی عرضه می شود.

کد خبر 1736996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha