برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی در کردستان

گوهری از برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی در استان کردستان و در بخش‌های نمایش، نمایش خلاق و نمایشنامه نویسی خبر داد.

حمیدرضا گوهری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: نمایش به عنوان واسطه‌ی تربیتی اثرگذار، در تربیت مخاطب از فعالیت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حساب می‌آید.

وی افزود: بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که نمایش می‌تواند علاوه بر رشد و پرورش خلاقیت و هنر در میان کودکان و نوجوانان راهی برای جامعه‌پذیر کردن آنها باشد و در این میان تردیدی نیست که برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌های مرتبط با نمایش می‌تواند نقش تأثیرگذاری در این فرآیند داشته باشد.

گوهری افزود: علاوه بر این باید توجه داشت که فرا گرفتن ارزش‌های اخلاقی، تعامل مناسب با همسالان، افزایش اعتماد به نفس و انگیزه‌ی کار گروهی و مهارت‌های فردی از دستاوردهای جشنواره‌های نمایشی است که ما نیز وظیفه داریم به آن بها دهیم و نقش خود را در این زمینه جهت تحقق اهداف تعریف شده ایفا نمائیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان کردستان عنوان کرد: نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، برای شرکت‌کنندگان ۷ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۱۵۵۰۶۰-۰۸۷ داخلی ۳۱ تماس حاصل فرمایند.

گوهری زمان برگزاری مرحله استانی را ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: مرحله کشوری سال آینده برگزار خواهد شد و حضور و شرکت برای عموم در جشنواره آزاد است.

کد خبر 1736997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha