همایش بصیرت فاطمی برگزار می‌شود

ربیعی از برگزاری همایش «بصیرت فاطمی» همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، ابوالفضل ربیعی، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به بر زا ی همایش بصیرت فاطمی اشاره کرد و گفت: این همایش به همت دفتر آیت الله مکارم شیرازی در اراک برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان مرکزی با اشاره اینکه همه ذاکران و مردم اراک در این محفل دعوت هستند، افزود: این همایش در روز سه شنبه ۱۴ آذر ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در دفتر آیت الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این همایش را تبیین سیره و منش فاطمی در جامعه دانست و بیان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین الگو برای همگان است و تبیین سیره و منش این بانوی بزرگ اسلام در جامعه امری ضروری می باشد.


استان مرکزی میزبان ۸ شهید گمنام است

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه این استان از ۱۶ تا ۲۶ آذرماه جاری همزمان با ۲۳ جمادی‌ الاولی تا سوم جمادی‌ الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان هشت شهید گمنام است، گفت: پیکر مطهر این شهدای گمنام ۱۶ آذرماه از شهرستان زرندیه وارد استان مرکزی می‌شود و تا ۲۶ آذرماه در تمام شهرستان‌های ۱۲ گانه استان تشییع می‌شوند.

ربیعی همچنین اضافه کرد: این شهدای گمنام ۲۶ آذرماه در اراک مرکز استان مرکزی تشییع و سپس در نقاط مختلف استان به خاک سپرده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نقاط مختلفی برای خاکسپاری این شهدای گمنام در نقاط مختلف استان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: هر یادمانی که زودتر آماده شود این شهدا در آنجا به خاک سپرده می‌شوند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آیین شبی با این شهدای گران سنگ نیز ۲۵ آذرماه جاری بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

گفتنی است، تاکنون ۱۵۹ شهید گمنام در نقاط مختلف استان مرکزی به خاک سپرده شده است.

کد خبر 1736999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha