امربه معروف و نهی از منکر ضامن اجرای عدالت در جامعه است

حجت الاسلام آروانی امربه معروف و نهی از منکر را ضامن اجرای عدالت در جامعه عنوان کرد و گفت: لازم است که این مهم به عنوان یک فرهنگ و مطالبه عمومی تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام ابوالحسن آروانی، امروز(۱۳ آذر)، در مراسم معارفه دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان معمولان اظهارداشت: امربه معروف و نهی از منکر ضامن اجرای عدالت و عدل و احکام الهی در جامعه است.

امام جمعه معمولان با بیان اینکه اگر امربه معروف و نهی از منکر ترک شود، اشرار و بدی ها در جامعه حاکم می یابد و رحمت و برکت الهی دور می شود، افزود: ترک این واجب الهی سبب می شود که جای معروف و منکر عوض شود.

وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم به فریضتین واجب امربه معروف و نهی از منکرعمل شود چراکه عمل به آن سبب اصلاح  و رشد جامعه می شود.

حجت الاسلام آروانی بیان کرد: امربه معروف و نهی از منکر باید عمومی و همگانی شود و در همه محیط ها و در رابطه با همه منکرات باید تذکر لسانی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: نظارت همگانی بالاتر از نظارت هر نهادی است و می تواند اثرگذار باشد.

امام جمعه معمولان بیان کرد: بی حجابی یکی از مصادیق امربه معروف و نهی از منکر است ام نباید غافل شد که این واجب الهی مصادیق مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه ابتدا باید از محیط ادارات معروف ها به جای آورده شود و منکرات کنار گذاشته شود، گفت: رفتار و کردار ما به عنوان مسئول فقط مربوط به خودمان نیست بلکه به کل جامعه ربط دارد چراکه هر عملی یک عکس العملی دارد و باید امر و نهی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام آروانی با اشاره به اینکه شورای امربه معروف در سطح شهرستان فعال است، گفت:  لازم است این شورا در ادارات نیز تشکیل شود.

کد خبر 1737081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha