تاکید نماینده ولی فقیه بر رفع مشکل کمبود امام جماعت و مشکلات معیشتی طلاب

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به اینکه همگرایی و همبستگی در استان وجود دارد، می‌طلبد که سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به دغدغه‌های مطرح شده و معیشت طلاب همکاری لازم را داشته باشد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱۳ آذر ماه) در نشست دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، اظهار کرد: ۲۵ درصد نفت صادراتی استان در شهرستان گچساران تولید می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به وجود ۱۰ درصد روان آب‌های کشور و سدهایی که در استان ساخته شده، گفت: با توجه به اینکه استان‌های دیگر از نعمت این سدها بهره‌مند می‌شوند، به نظر می‌رسد که نسبت به استان و همچنین حوزه فرهنگ بی‌مهری‌هایی صورت می‌گیرد.

وی ضمن تایید موارد مطرح شده به عنوان دغدغه مدیران در زمینه برنامه‌های فرهنگی مطرح در این استان، یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد استان نوپا و مدنیت آن به برکت نظام بوده و خدمات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری بعد از انقلاب صورت گرفته است.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت مردم این استان را سادات تشکیل می‌دهند که در دو منطقه سردسیری و گرمسیری استان زندگی می‌کنند، بیان کرد: در این استان مقبره امامزادگان جلیل القدری وجود دارد، همچنین حوزه‌های علمیه نیز در دو بخش خواهران و برادران در شهرهای استان ایجاد شده و فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود حدود یک هزار مسجد در این استان اشاره کرد و گفت: کمبود امام جماعت یکی از مشکلات بوده که می‌طلبد در این راستا تدبیری اندیشیده شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مشارکت‌های مختلف سهم ارزشمندی دارد، افزود: استان در فتنه‌های اخیر یکی از آرام‌ترین استان‌های کشور بود.

آیت الله حسینی مردم استان شیعه و لر هستند، گفت: توجه به اینکه همگرایی و همبستگی در استان وجود دارد، می‌طلبد که سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به دغدغه‌های مطرح شده و معیشت طلاب همکاری لازم را داشته باشد. 

کد خبر 1737145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha