محافل انس با قرآن کریم زمینه جذب به قرآن را فراهم می کند

امام جمعه شیروان گفت: محافل انس با قرآن کریم ارزشمند و مهم است و این محافل زمینه را برای جذب به قرآن و درک آن فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، حجت الاسلام حسین تکمیلی، امام جمعه شیروان دوشنبه شب در برنامه محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان به مناسبت چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهارکرد: هیچ کتابی در جهان همانند قرآن مباحث روانشناختی را بیان نکرده و این موضوع را خود روانشناسان هم عنوان می کنند چراکه این محافل باید زمینه رجوع و انس با قرآن را برای ما فراهم کند.

وی با اشاره به نقش، جایگاه و اهمیت قرآن در زندگی روزمره خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی جامعه بحث خانواده است که اکنون آمار ازدواج پایین و طلاق بالا رفته است، طلاق عاطفی در بین خانواده ها مشاهده می شود زیرا که از نور قرآن کریم فاصله گرفته ایم.

حجت الاسلام تکمیلی با بیان اینکه برای استحکام زندگی و جلوگیری از اختلافات زناشویی باید مهارت های زندگی را یاد بگیریم و بازگو کنیم، عنوان کرد: بیش از 50 درصد طلاق ها در پنج سال نخست زندگی به وقوع می پیوندد و بیشتر اختلافات زناشویی در این است که زن و مرد طرز برخورد با یکدیگر را آموزش ندیده اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان بیان کرد: با توجه به مباحث خانواده این موضوع در دفتر امام جمعه شیروان شروع شده تا مهارت های سازگاری و خانواده بازگو شود.

این مراسم با حضور قاریان برتر کشوری، گروه  تواشیح، فعالان قرآنی و فرهنگی برگزار شد که در پایان همراه با اهدای جوایز به مربیان فعال قرآنی و شرکت کنندگان به قید قرعه خاتمه یافت.

کد خبر 1737165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha