جزئیات مراسم وداع و تشییع ۱۳شهید گمنام در مازندران اعلام شد

سرهنگ پاسدار مجیدی از برگزاری آئین وداع و تشییع 13شهید خوشنام در مازندران خبر داد و گفت: مازندرانی ها در ایام سوگواری مادر شهیدان ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا (س) یکبار دیگر درس ایثار و فداکاری را مشق می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدار عسکر مجیدی-معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در نشست خبری با محوریت تشییع پیکرهای مطهر ۱۳شهید خوشنام در ایام فاطمیه ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان، با اشاره آیات ۱۶۹-۱۷۱سوره آل عمران، اظهار کرد: شهادت بزرگترین درجه و رتبه ای است که خدواند به برخی از بندگان خاص خود عطا می کند.

وی زنده بودن شهیدان را یک حقیقت الهی عنوان و اضافه کرد: شهیدان در ظاهر کنار ما نیستند ولی آن مردان خدایی برای همیشه در نزد خداوند روزی می خوردند و در بهشت جایگاه والایی دارند.

سرهنگ پاسدار مجیدی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و نام ۳۳۰ شهید رسانه از برگزاری یادواره ملی شهدای رسانه با سخنرانی سردار سلیمانی روز ۲۵ آذر ماه به همت بسیج رسانه سپاه کربلا در بابلسر خبر داد و یادآورشد: وداع با پیکر مطهر یک شهید خوشنام رانیز در این مهمانی شهدایی خواهیم داشت.

وی همچنین ضمن ادای احترام به مقام شامخ بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرای مرضیه (س)، از ورود پیکر پاک و مطهر ۱۳ شهید گمنام در ایام فاطمیه از محور سوادکوه به مازندران خبر داد و یادآورشد: پیکرهای شهدا در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در ۱۰ شهرستان تدفین خواهند شد.

سرهنگ پاسدار مجیدی با بیان اینکه امسال طبق برنامه ریزی بعمل آمده قبل از ۱۶ آذر شهدا وارد استان مازندران می‌شوند که روز دانشجوی شهدایی را در استان مازندران رقم بزنیم، گفت: همچنین صدها مراسم وداع مردمی در شهرهای مختلف مازندران طی ۱۰ روز تا ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که روز تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهداست در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پاسداشت گرامیداشت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار ارزشمند است، اذعان کرد: قدردان همت والای مردم شریف مازندران برای پاسداشت ایثار و رشادت های رزمندگان اسلام با برگزاری یادواره های شهدا و حضور در آئین های وداع و تشییع شهدای خوشنام هستیم.

سرهنگ پاسدار مجیدی با بیان اینکه سپاه کربلا با هماهنگی فرمانداری‌ها کار اجرای مراسم تشییع و وداع شهدا را در استان مدیریت می‌کند، یادآور شد:تمهیدات و تدابیر لازم برای استقبال باشکوه از پیکرهای مطهر فراهم شده و پیکرهای مطهر شهدا چهارشنبه پانزدهم آذر وارد استان خواهند شد و در مدخل ورودی در پادگان فراجا در منطقه شهید قاسمیان در سوادکوه و سوادکوه شمالی مورد استقبال باشکوه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه کاروان شهدای خوشنام روز ۱۶آذر همزمان با روز دانشجو در جمع مردم شهید پرور نکا خواهند بود، یادآورشد: مراسم وداع با پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام دفاع مقدس پنج شنبه ۱۶آذر ماه ساعت ۱۸ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و مداحی کربلایی میثم نجفی با همراهی مردم شهید پرور نکا درمصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا به یادواره شهید احمد کشوری در سیمرغ اشاره کرد و افزود: ساعت ۱۴یک کاروان از شهدای خوشنام در یادواره این شهید والامقام حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه روز جمعه کاروان دانشگاهی در امیرکلا حضور خواهد داشت، گفت: ساعت ۱۸سالگرد شهید ییلاقی باسخنرانی فرمانده نیروی دریایی سپاه در بهشهر نیز به عطر شهدای خوشنام معطر می شود.

سرهنگ پاسدار مجیدی با بیان اینکه شنبه ۱۸آذر کاروان شهدا در تنکابن حضور خواهند یافت، افزود: روز یکشنبه ۱۹آذر کاروان شهدای دانشگاهی در دانشگاه های ساری میهمان دانشجویان خواهند بود. همچنین کاروان عمومی در کلاردشت و عباس آباد مهمان مردم خواهند بود.

وی بیان کرد: دوشنبه ۲۰آذر کاروان دانشگاهی شهدای خوشنام در دانشگاه های آمل، بابلسر و ساری و کاروان عمومی شهدای خوشنام نیز در جمع مردم چالوس حضور خواهند یافت.

سرهنگ پاسدار مجیدی با بیان اینکه ۲۲آذر کاروان دانشگاهی در جویبار، قائم شهر و سوادکوه حضور خواهد داشت، افزود: کاروان عمومی نیز مهمان مردم نور می شود.

وی با بیان اینکه ۲۳آذر نیز کاروان شهدای خوشنام در جویبار مهمان مردم شهید پرور این شهرستان می باشند، گفت: جمعه ۲۴آذر وداع استانی ساعت ۱۸در حسینیه عاشقان کربلا خواهیم داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با بیان اینکه ۲۵آذر کاروان شهدای خوشنام در شهرستان های گلوگاه، میاندورود، رامسر، محمودآباد، فریدونکنار، آمل، بابل، ساری، بابلسر و قائم شهر وداع خواهند داشت، افزود:  صبح روز ۲۶ آذر مراسم تشییع استانی در مرکز استان را خواهیم داشت.

کد خبر 1737230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha