فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن به دنبال گذرگاه امن برای کشتی‌های اسرائیلی

وزارت امور خارجه آمریکا از سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن یمن به خلیج فارس به منظور ایجاد گذرگاه امن برای کشتی‌های بین المللی از جمله کشتی‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه آمریکا امروز(سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲) اعلام کرد: «تیم لندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن، هفته جاری برای هماهنگی درباره حفاظت از امنیت دریایی در دریای سرخ به خلیج فارس و تاکید بر ضرورت مهار درگیری بین اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) سفر می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا گفت: لندرکینگ با گروهی از شرکای اصلی در عرصه دریایی برای ایجاد امنیت گذرگاه امن برای کشتی‌ها بین المللی گردهم خواهند آمد.

از سوی دیگر، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته(دوشنبه) گزارش داد: واشنگتن درحال مذاکره با سایر کشورها درباره تشکیل یک نیروی دریایی در دریای سرخ است.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: اسرائیل به طور رسمی از تعدادی از کشورها از جمله انگلیس و ژاپن خواسته است نیروی دریایی بین المللی برای تضمین «آزادی دریانوردی در تنگه باب المندب» تشکیل دهند.

این رسانه ادعا کردند که نیروهای یمن دو کشتی اسرائیل در باب المندب را هدف قرار دادند و پیش از این یک کشتی دیگر را در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به غزه توقیف کردند.

صنعا تاکید کرد که برای اطمینان از دریانوردی در باب المندب و دریای سرخ تلاش می کند و کشتی های اسرائیلی به عنوان پاسخ به حملات مستمر به نوار غزه مورد هدف قرار می گیرند.

پس از اینکه وزرای امور خارجه گروه ۷ از صنعا خواستند تا تهدید برای خطوط کشتیرانی بین المللی و کشتی‌های تجاری را متوقف کند و کستی اسرائیلی «گلکسی لیدر» را آزاد کند، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصار الله تاکید کرد: سرنوشت کشتی توقیف شده اسرائیلی به گزینه‌های مقاومت فلسطین مرتبط است.

کد خبر 1737234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha