تدبر در آیات الهی مهم‌ترین برکات محفل انس با قرآن است

سومین محفل انس با قرآن کریم ویژه خواهران به همت موسسه قرآنی شکوفه های اسلام با هدف تدبر در آیات الهی در شهرستان خوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، به فرموده مقام معظم رهبری ما رزق سال خود را در ایام فاطمیه با توسل به حضرت زهرا (س) و اهل‌بیت (ع) از درگاه خداوند کریم می گیریم. با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص بانوان می توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.

محفل نورانی انس با قرآن فضای جامعه را نورانی  می‌کند , برگزاری این محافل می تواند آثار معنوی کلام نور و ترویج فرهنگ قرآنی را در بین انواع نسل ها به دنبال داشته باشد.

برگزاری برنامه‌های قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است و برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند زمینه‌های آشنایی و انس بیشتر با قرآن و آموزه‌های انسان‌ساز آن را در جامعه فراهم می‌کند.

این محفل قرآنی با هدف نهادینه شدن فرهنگ فراگیری و تلاوت قرآن در بین نسل نوجوان و شناسایی استعدادهای ویژه دانش آموزان برگزار شد.

تقویت باور ها و تربیت دینی و نگرش به مسائل اعتقادی ،قرآنی و مذهبی، تحقق، حفظ و تعمیق ارزش های دینی را از دیگر اهداف محفل انس با قرآن در بین موسسات خوی می باشد.سخنرانی ،تدبر در قرآن،و...از حاشیه های این برنامه بود.

انس با قرآن کریم دارای آثار و برکات فروان است و به این فریضه مهم باید توجه جدی شود و روح کلی، اساس و چارچوب دین اسلام در قرآن مجید است و بی‌توجهی به این فریضه الهی مایه ننگ است.

تدبر در آیات الهی مهم‌ترین برکات محفل انس با قرآن است

همچنین این محفل با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوی، اداره اوقاف، مرکز افق امامزاده و موسسه قرآنی شکوفه های اسلام این شهرستان با حضور بانوان برگزارشد.

تدبر در آیات الهی مهم‌ترین برکات محفل انس با قرآن است

مسجد فاطمه الزهرا(س) قمسال شهرستان خوی نیز یکی از فعال ترین مساجد در حزوه برگزاری محافل انس با قرآن است.

قطعا رسالت اولیه مساجد، تقویت بنیه فرهنگی جامعه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که با فعال شدن بخش فرهنگی در مساجد، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.و این مسجد در این بین توانسته درحد و توان خود به این امر مهم بپردازد.

خروجی قرآن، دشمن‌ شناسی است و ائمه اطهار چراغ های روشنی هستند که مبین مسیر زندگی هستند.

بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) جهاد تبیین انجام دادند و در ورای این جهاد تبیین است که امروز شیعه و اسلام‌ زنده است.

ایام فاطمیه یک دهه نیست؛ بلکه فرصتی است برای نقل حماسه فاطمی در دفاع از ولایت و سرگذشت پر از غربت و مظلومیت بانویی است، که یگانه دختر پیامبر اسلام (ص) در میان امت اسلامی بود؛ همان کسی که اجر رسالتش جز مودت اهل بیتش نبود.

ایام فاطمیه در حقیقت فرصتی برای نهادینه شدن و ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی است.

تدبر در آیات الهی مهم‌ترین برکات محفل انس با قرآن است

تدبر در آیات الهی مهم‌ترین برکات محفل انس با قرآن است

کد خبر 1737277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha