خبرگزاری مدارس در گلستان راه اندازی می شود

حجت الاسلام حسینی گفت: در راستای شکل گیری و آغاز به کار خبرگزاری محلات، خبرگزاری مدارس با کمک نوجوانان در استان راه اندازی می شود و نوجوانان با تشکیل هسته‌های دانش آموزی در این بخش فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی عصر امروز (سه شنبه ۱۴ آذر) در حاشیه نشست با معاونین پرورشی مدارس متوسطه شهر گرگان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: رویداد نوآوین با هدف تربیت نوجوانان رسانه ای برای جهاد تبیین و تشکیل خبرگزاری در محلات اجرا می شود.

مسئول بنیاد ملی نوجوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در کنار این اهداف، این نوجوانان رسانه ای در عرصه جهاد تبیین با تفکر شهید آوینی آشنا شده و تلاش می کنیم این دیدگاه و باور در دوره طولانی آموزش همراه آنان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در راستای شکل گیری و آغاز به کار خبرگزاری محلات، با کمک این نوجوانان خبرگزاری مدارس هم شکل می گیرد به این معنا که نوجوانان با تشکیل هسته‌های دانش آموزی در این بخش فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام حسینی اظهارداشت: در این بخش سه هدف مورد توجه است که شامل تربیت مربی، جهاد تبیین دانش آموزان و در گام سوم توانمندسازی والدین به طور ویژه والدین دارای فرزند پسر مقطع متوسطه دوم است.

وی گفت: در طرح نوآوین، جهاد تبیین، سواد رسانه، تولید خبر، سوژه‌یابی دانش آموزان مورد توجه است تا با اتکا به این آموزش ها برای تولید محتوای مناسب خبرگزاری مدارس تلاش کنند.

مسئول بنیاد ملی نوجوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: نفرات برتر این دوره ها، در مدارس خبرگزاری مدرسه را راه اندازی می کنند و با فعالیت میدانی، اقدام به تولید محتوای مناسب در بستر فضای مجازی کرده و به جهاد تبیین موضوعات می پردازند.

وی گفت: این خبرگزاری ها در ادامه و با بهبود فعالیت و رسیدن به شاخصه های فعالیت حرفه ای، وارد حوزه محلات شده و با گسترش پوشش اخبار و محتوا، کار خود را به صورت جدی تر دنبال خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در آغاز اجرای این طرح، معاون پرورشی ۶ دبیرستان متوسطه دوم گرگان برای راه اندازی این طرح شامل معرفی مربی دارای قابلیت در این بخش اعلام آمادگی کرده اند که در گام دوم، هر مدرسه ۲۰ دانش آموز را برای تربیت در کنار هر مربی معرفی خواهد کرد.

وی گفت: معتقدیم در این طرح، اولین گذاره وجود یک مربی دغدغه مند و دارای انگیزه است تا بتواند دانش آموزان علاقمند و دارای استعداد را شناسایی و توانمند کند.

مسئول بنیاد ملی نوجوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: این طرح با همکاری بنیاد ملی نوجوان و قرارگاه تحول اجتماعی اجرا می شود و در گام اول تمرکز فعالیت ها بر روی کانون های مساجد نیست اما نفرات برتر این طرح ها به کانون محلات معرفی شده و هسته دانش آموزی از مدرسه به محلات منتقل خواهد شد.

کد خبر 1737336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha