تفکر فاطمی را با استفاده از هنر در جامعه ترویج کنیم

سردار مهدوی با بیان اینکه باید هنر را به سمت مبانی انقلاب اسلامی سوق دهیم، گفت: با استفاده درست و به جا از هنر می‌توان راه صحیح و تفکر فاطمی را در جامعه رواج داد و آن را به سمت اندیشه‌های ناب اسلامی و فاطمی هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی شامگاه سه‌شنبه ( ۱۴ آذر) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی گوهر فاطمی با اشاره به اهمیت استفاده از هنر در زمینه جهاد تبیین اظهار کرد: برگزاری جلسات سخنرانی به تنهایی  در زمینه جهاد تبیین اثربخش نیست اما بیان موضوعات در قالب یک کار هنری در ذهن مخاطب و جامعه هدف تاثیرگذاری بهتری دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر می‌تواند تاثیرگذاری ارزنده‌ای در دنیا داشته باشد، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس شاهد این هنرنمایی از سوی هنرمندانی همچون شهید مرتضی آوینی بودیم که با هنر و قلم خود بزنگاه‌ها و صحنه‌های دفاع مقدس را به زیبایی بیان کردند، و امروز این روایتگری‌ها، فیلم‌ها، عکس‌های رزمندگان و شهدا الگویی برای نسل جوان شده است.

سردار مهدوی افزود: در عرصه هنر بایستی هنر در جهت مبانی انقلاب اسلامی استفاده و به کار برده شود و سعی کنیم هنری را به کار ببریم که در تراز انقلاب اسلامی باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در ادامه گفت: اگر هنر به سمت مبانی انقلاب اسلامی سوق پیدا کند خروجی آن دفاع از مظلوم در برابر استکبار، ایستادگی در برابر زورگویی ظالم، شجاعت، استقامت، ایثار و جهاد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وقتی هنر بر مبنای انقلاب اسلامی خلق شود انقلابی بر علیه ظلم و استکبار رقم می‌زند که مستکبران عالم را به وحشت می‌اندازد، بیان کرد: باید تلاش کنیم تا در عرصه‌های مختلف هنری روند افزایشی حرکت به سمت عرصه‌های معنوی و انقلابی هنری ادامه یابد چون در معنویت جامعه و جوانان موثر خواهد بود.

سردار مهدوی تصریح کرد: خلق هنر تراز انقلاب اسلامی بایستی در جهت تعالی انسان به سمت حق و حقیقت باشد.

وی در ادامه استفاده از زبان هنر برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز دشمنان که به واسطه وجود انقلاب اسلامی منافع خود را در ایران و منطقه از دست دادند، سعی می‌کنند تا با روش‌های مختلف جامعه اسلامی را به سمت جریانات انحرافی سوق دهند لذا ضروری است تا هنرمندان این خطر و تهدید را با زبان هنر به جامعه هشدار دهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: با استفاده درست و به جا از هنر می‌توان راه صحیح و تفکر فاطمی را در جامعه رواج داد و آن را به سمت اندیشه‌های ناب اسلامی و فاطمی هدایت کرد.

سردار مهدوی در پایان با اشاره به اینکه امسال چهارمین مرحله از جشنواره گوهر فاطمی در مجموعه سپاه انصارالرضا (علیه‌السلام) استان برگزار شد، افزود: تعداد شرکت‌کنندگان و آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در عرصه‌های مختلف نسبت به سنوات قبل رشد دو برابری را داشته و این نشان از رشد حرکت‌های خوب فرهنگی در جامعه است.

کد خبر 1737358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha