جمع‌‎آوری ۷۰ تن سنبل آبی از تالاب سفیر امید

سلامی‌ریک از جمع‌آوری ۷۰ تن سنبل آبی از تالاب سفیر امید آستارا با صرف هزینه ۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، محمدرضا سلامی‌ریک امروز(سه‌شنبه، ۱۴ آذر) در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها از پاکسازی ۲ هکتار از تالاب سفیر امید این شهرستان از گیاه مهاجم سنبل آبی خبر داد و اظهارکرد: پاکسازی تالاب با همکاری شهرداری و بخش خصوصی در مدت ۱۵ روز انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر آستارا با بیان‌اینکه پاکسازی تالاب سفیر امید از مصوبات کارگروه پدافند غیر عامل بود که با دستور دادستان شهرستان صورت گرفت، افزود: پاکسازی تالاب با ادوات مکانیکی و نیروهای انسانی صورت گرفت.

جمع‌‎آوری ۷۰ تن سنبل آبی از تالاب سفیر امید

وی با اشاره به اینکه پاکسازی تالاب سفیر امید آستارا به طور کامل انجام شد و در این راستا ۷۰ تن گیاه سنبل آبی جمع‌آوری شد، تصریح‌کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی در مکان پیش‌بینی شده، امحاء شد.

سلامی‌ریک گفت: با توجه به اینکه بیش از یک سوم از اراضی مورد نظر تالاب متعلق به شهرداری آستارا بود شهرداری مبلغ ۲ میلیارد ریال در راستای جمع‌آوری گیاه سمبل آبی هزینه شد.

رئیس اداره محیط زیست بندر آستارا با بیان‌اینکه سنبل آبی گیاهی مهاجم است و به راحتی در پهنه‌های آبی تکثیر پیدا می‌کند، خاطرنشان‌کرد: از شهروندان خواهشمندیم با در نظر گرفتن مباحث ایمنی از انتقال ریشه این گیاه به سایر پهنه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 1737360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha