«ضد» بالاخره رنگ اکران دید

چهار فیلم‌ «ویلای ساحلی»، «ضد»، «ورود و خروج ممنوع» و «مسافری از گانورا» از صبح امروز چهارشنبه اکران عمومی می‌شوند و قرارداد سرگروهی فیلم «پالایشگاه» نیز ثبت شده که این فیلم هم به‌زودی روی پرده خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی با بازی مهدی نصرتی، لیلا زارع و لیندا کیانی، یک درام سیاسی است که در بستر التهابات کشور در تابستان سال ۱۳۶۰ می‌گذرد. فیلم ماجرای عاشقانه‌ای را در دل حوادث سیاسی به تصویر می‌کشد. نادر سلیمانی که معمولاً او را بخاطر بازی در نقش‌های کمدی به یاد داریم، با بازی در یک نقش جدی در این فیلم موفق شد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره چهلم فجر از آن خود کند. البته نادرسلیمانی از امروز یک فیلم دیگر هم در اکران خواهد داشت و آن فیلم، آخرین ساخته مهرداد خوشبخت است. این فیلم هم اول با نام «گل‌های باوارده» در جشنواره رونمایی شد و حالا با نام «پالایشگاه» اکران خواهد شد؛ اثری درباره روزهای اول حصر آبادان در سال 1359. امیررضا دلاوری و بانیپال شومون از جمله بازیگران این فیلم هستند.

دیگر فیلمی که از امروز روی پرده می‌رود، تازه‌ترین ساختۀ کیانوش عیاری فیلمساز بنام است. عیاری سرانجام بعد از مدتها، «ویلای ساحلی» را با بازی رضا عطاران، پژمان جمشیدی و ریما رامین‌فر روی پرده خواهد برد. ماجرای فیلم از این قرار است که مردی به نام چاوش می‌خواهد همراه دخترش شش ماه از ایران برود و در این مدت ویلای شمالش را به دوستش یونس امانت می‌دهد. با ورود برادرزن یونس، این ویلا وارد ماجراهای عجیبی می‌شود. از نکات جالب درباره این فیلم که ابتدا نامش «رِکِر» بود، حضور زنده یاد کیومرث پوراحمد به عنوان بازیگر در این اثر است.  

«ورود و خروج ممنوع» به کارگردانی امید آقایی یک کمدی اجتماعی با بازی محمدرضا شریفی‌نیا و یاسر جعفری است. داستان درباره یک روحانی است که مسئول فرهنگی یک زندان است. این فیلم هم ابتدا قرار بود به نام «تک دل» ساخته شود که بعداً نامش تغییر کرد.  

«مسافری از گانورا» هم به کارگردانی سید احمد علمدار انیمیشن سینمایی محصول مرکز انیمیشن سوره از دیگر فیلمهای جدید اکران است. داستان این اثر درباره موجودی فضایی است که به زمین می‌آید و با کمک پسری معلول به جستجوی فرمانروای سیاره خود که در زمین گم شده می‌رود تا صلح را به سرزمینش بازگرداند.

«مسافری از گانورا» در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان رونمایی شد و پروانه زرین جایزه ویژه دبیر جشنواره، تندیس ویژه ستاد ملی خانواده و جوانی جمعیت و همچنین جایزه «فرهنگ بنیان» را دریافت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1737369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha