طلاب ابزار فرهنگی برای اجرای کار در اختیار ندارند

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طلاب استان علاوه بر اینکه معیشت ضعیفی دارند، ابزار فرهنگی برای اجرای کار در اختیار ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر مصباح نژاد» در نشست دستگاه های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، تبلیغ را یکی از بهترین ظرفیت ها در حوزه پرورش و جذب مخاطب دانست و اظهار کرد: ۱۷۱ هزار دانش آموز با سه هزار و ۱۰ مدرسه در این استان فعالیت دارند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به لطف الهی ۴۰۵ روحانی طرح امین و وظیفه در آموزش و پرورش استان مشغول به فعالیت‌های تبلیغی، قرآن، عترت و نماز هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تعاملی که بین ستاد همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه وجود دارد، آموزش و پرورش باید برای روحانیت حیاتی و اساسی باشد، به این معنا که اگر بخواهیم نسل نو را تربیت کنیم، بهترین بستر برای آنها مدارس است.

حجت الاسلام مصباح نژاد بیان کرد: ضرورت دارد که حساب ویژه‌ای برای مدارس و تربیت مبلغان ویژه مدارس داشته باشید.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما باید حتی از نوجوان و جوان بگذریم و به مهدها نیز برسیم و برای این مکان‌ها نیز مبلغ تخصصی تربیت کنیم.

وی یادآور شد: در حوزه قرآن، نماز و عترت چند طرح را داریم که طرح میز نماز، آموزش عملی نماز، تسبیح نماز، احکام نماز، مرجعیت تقلید، طرح پیوند «مدرسه و مسجد» را داریم و امیدواریم با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی بتوانیم این طرح را تقویت و فراگیرتر کنیم.

حجت الاسلام مصباح نژاد بر ضرورت توانمند شدن مبلغین در استان تاکید کرد و ادامه داد: ضرورت دارد که مبلغین به لحاظ ایده، فکر و از لحاظ مالی نیز توانمند شوند، زیرا بیشترین مشکلات طلاب استان در زمینه مالی است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طلاب استان علاوه بر اینکه معیشت ضعیفی دارند، ابزار فرهنگی برای اجرای کار در اختیار ندارند، زیرا یک مبلغ سرباز فرهنگی بوده و این سربازان بدون اسلحه و ادوات فرهنگی به روستاها فرستاده می‌شوند، قطعاً از سرباز با دست خالی در جنگ فرهنگی نمی‌توان خلاقیت زیادی را متصور بود.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد که مسئله تقویت نماز جماعت در مساجد از رهگذر آموزش و پرورش حل می‌شود و اگر می‌خواهیم نماز جمعه‌ها و مساجد ما جوان سازی شود، باید آموزش و پرورش اولیت نخست ما باشد.

حجت الاسلام مصباح نژاد افزود: اگر ایران قوی می‌خواهیم نیز باید آموزش و پرورش قوی داشته باشیم و تقویت آن به این است که همه در این جبهه فرهنگی به آموزش و پرورش کمک کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طرح شبکه تبلیغ مدارس را طراحی کردیم و نیازمند حمایت سازمان تبلیغات اسلامی هستیم که این شبکه تبلیغ در استان با همکاری حوزه علمیه، سازمان تبلیغات و سایر دستگاه‌ها تقویت شود.

وی گفت: مبلغین در استان کهگیلویه بویراحمد چون معیشت آنها تامین نشده فراغت بال و خلاقیت لازم را ندارند و می‌طلبد که در این راستا اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

کد خبر 1737378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha