جزئیات تشییع پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام همزمان با شهادت حضرت زهراسلام‌الله علیها در استان کرمان اعلام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهراسلام‌الله علیها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ پاسدار محمود مهدوی‌فرد، چهارشنبه(۱۵ آذر) در نشست خبری از تشییع هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در استان خبر داد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: پیکرهای مطهر این شهدا روز سه‌شنبه(۲۱ آذر) پس از استقبال در فرودگاه بین‌المللی کرمان، به صورت خودرویی تا معراج شهدا تشییع می‌شود.

وی از تشییع مستقل پیکرهای مطهر دو تن از این شهدا در شرق و جنوب استان خبر داد و در خصوص تدفین شهدا در روز ۲۶ آذر، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها هم توضیح داد: پیکرهای این شهدا در شهر کرمان در دانشکده فنی شهید باهنر کرمان و پارک شهید فرحرو در خیابان مدیریت؛ در رفسنجان پارک جوان، پارک شهید مطهری و رکن‌آباد؛ در بافت منطقه خبر؛ در انار شهر بیاض و در جیرفت منطقه اسفندقه تدفین می‌شوند.

مهدوی‌فرد از تدارک چهار کاروان دانشگاهی و دانشجویی؛ دانش‌آموزی؛ هیئت‌های مذهبی و منازل شهدا برای تشییع و وداع با شهدای گمنام در خوابگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مدارس، مساجد و تکایا و منازل شهدای جاویدالاثر و سایر شهدا خبر داد.

وی همچنین اظهار کرد: یک مراسم وداع نیز در شب شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در بیت‌الزهرا حاج قاسم در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان درباره نحوه انتخاب مکان‌ تدفین شهدای گمنام اظهار کرد: این امر امسال مشروط به پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت یادمان است که بر همین اساس از میان ۱۵ نقطه‌ی در اولویت، مکان‌های ذکر شده انتخاب شدند.

وی از درخواست بیش از ۲۰۰ نقطه در استان برای میزبانی از پیکرهای مطهر شهدای گمنام خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۳۶ نقطه میزبان ۳۱۳ شهید گمنام است.

کد خبر 1737395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha