خراسان جنوبی به عنوان استان خوداتکا برای مدیریت بحران دیده شود

عباس‌زاده بر ضرورت ایجاد پایگاه امدادی در خراسان‌ جنوبی تأکید کرد و گفت: باید خراسان جنوبی به عنوان استان خوداتکا و آماده برای شرایط بحران و مدیریت آن دیده شود و به امکانات و تجهیزات بیشتر مجهز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز چهارشنبه( ۱۵ آذر) در مانور شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: برگزاری مانور و اینگونه جلسات در مواقع درگیری به اقدام و عمل مناسب خیلی به ما کمک می‌کند؛ سال گذشته مسئله افت فشار گاز را داشتیم خودش یک مانور عملی  و واقعی و در صحنه اما با دلهره شدید بود چون به واقعیت پیوسته بود و می‌دانستیم مردم درگیر چه مسئله‌ای هستند و نیازهای اساسی احصاء شد و تنگناها را می‌دانستیم و با لحاظ آن شرایط باید صحنه خدمت‌رسانی را مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اکنون این جلسات را برگزار می‌کنیم که اگر در شرایط سخت بحران قرار گرفتیم، بتوانیم به بهترین وجه خدمات را ارائه دهیم و مانع را برتفع کنیم.

وی با بیان اینکه ما برای شرایطی که بخشی از آن طبیعی و بخشی غیرطبیعی است باید آمادگی لازم را داشته باشیم، افزود: یکی از مهمترین بخش‌های مربوط به حاکمیت و مدریت آمادگی برای ارائه خدمت در شرایط بحران است.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه میزان آمادگی در شرایط خاص و بحران ملاک و سنجش عملکرد مسئولان است، تصریح کرد: خراسان جنوبی با انواع و اقسام بحران‌ها مواجه است و شرایط و امکانات و هم فرهنگ و ساختاری اداری و وظیفه‌مندی ما ایجاب نمی‌کند که در زمان بحران و وقتی حتی کمترین حادثه‌ای برای مردم ایجاد می‌شود نگاه کنیم بلکه در چنین شرایطی همه باید دست در دست هم دهیم و کمک کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نوع ورود ما در شرایط اضطراری و بحران که همه نیاز به خدمات دارند، ایجاب می‌کند که آمادگی لازم را همیشه با برگزاری مانور در خود ایجاد کنیم، گفت: برگزاری مانورهای آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه‌های مختلف موجب انسجام‌بخشی می‌شود و هم تضمینی برای مسئولان برای ارائه خدمات بهتر است و هم وقتی خبرش منتشر می‌شود برای مردم مایه آرامش و اطمینان‌بخش است.

وی ادامه داد: دغدغه مهم همه مسئولان در شرایط بحران این است که پایداری خدمات به مردم را حفظ کنند و از هدررفت منابع انرژی جلوگیری کرده و خسارت مالی و جانی برای مردم را کاهش و حداقل به صفر برسانند و این خیلی برای جامعه و مردم مایه امیدبخشی خواهد بود.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه بخش‌هایی که در ساختار مدیریتی نیاز است در شرایط بحران توجه ویژه‌تری شود براساس تجربیاتی که در بحران‌ها مختلف به دست آورده‌ایم باید مستندسازی شود تا برای آیندگان بماند، افزود: در همه خدماتی که ارائه می‌شود، تأمین آب آشامیدنی سالم و برق از حیاتی‌ترین تاسیسات ارائه خدمات استان به جهت پایداری خدمات و حساسیت بالا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از برگزاری مانور آمادگی شرکت آب و فاضلاب استان برای شراط بحران، گفت: شاید نیاز باشد مانورها بیشتر برای شناسایی ضعف‌ها انجام شود تا آمادگی خود را افزایش دهیم و امیدواریم با ادامه این مانورها که آمادگی ما را برای مواجه با شرایط سخت آماده می‌کند، بتوانیم خودمان را بیشتر برای ارائه خدمات به مردم آماده کنیم و در حوادث با کمترین آسیب و هزینه بتوانیم به شرایط قبل از بحران بگردیم.

وی متذکر شد: اکنون با الگوهای تغییریافته بارش به صورت رگباری و سیل‌آسا در سطح دنیا مواجه هستیم و این به ما هشدار می‌دهد که باید مدل حکمرانی و برنامه‌ریزی خود را با شرایط جدید منطبق کنیم و امیدواریم برگزاری این مانورها سطح آمادگی ما در برابر مخاطرات را بالا ببرد.

عباس‌زاده یکی از بزرگترین سرمایه‌ها در خراسان جنوبی را علی‌رغم پهناوری استان و پراکندگی تاسیسات و جمعیت و حوزه‌ها خدمت‌رسانی، هماهنگی و هم‌افزایی مثال‌زدنی بین همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی به ویژه در وزارت نیرو و زیرمجموعه‌های آن مطرح کرد و افزود: امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی با برگزاری مانورهای مختلف آمادگی لازم برای ارائه خدمت به مردم را داشته باشند تا به آنان اطمینان‌بخشی کامل بدهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: بخشی از آمادگی و امکانات و تجهیزات متمرکز در مناطق به کشور وابسته است که از این جهت احساس می‌کنیم ضعفی به لحاظ ساختاری و مزمن از قبل وجود دارد؛ شرایط استان خراسان جنوبی به جهت پهناوری، پراکندگی جمعیت، کمبود امکانات و فاصله دور با استان‌های معین برای کمک‌رسانی، ایجاب می‌کند که این استان در شرایط بحران و خاص خوداتکا باشد.

وی بر ضرورت ایجاد پایگاه امدادی در خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: باید خراسان جنوبی به عنوان استان خوداتکا و آماده برای شرایط بحران و مدیریت آن دیده شود و به امکانات و تجهیزات بیشتر مجهز باشد.

کد خبر 1737404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha