شبکه بزرگ خواهران مسجدی با کارکردهای تمدنی راه‌اندازی می‌شود

مقدم با شرح محورها و اهداف برگزاری کنگره ملی خواهران فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: این کنگره نقطه عطفی برای هم‌افزایی نهادهای فعال در حوزه زنان به منظور تشکیل و تقویت شبکه بزرگ خواهران مسجدی در کشور و استفاده از این ظرفیت در تحقق اهداف تمدنی است.

مهدی مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره اهداف برگزاری کنگره ملی خواهران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۲۱ آذرماه، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد نظر به نقش زنان در جامعه با محوریت خانواده و توجه به اهمیت فعالیت خواهران در حوزه های اجتماعی و فرهنگی بخصوص سنگر مساجد و نیز هویت بخشی به فعالیت های تخصصی خواهران و ایجاد انسجام و وحدت رویه در سراسر کشور به عنوان رمز موفقیت خود، اقدام به برگزاری این کنگره کرده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد تصریح کرد: محور برنامه های این گنگره نمایش باعظمت زنان در عرصه های فرهنگ و هنر مساجد با عفت زنانه و عزت مومنانه است. اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شامل سرود و نمایش توسط بانوان مسجدی، شرح مأموریت ها و ترسیم افق آینده کانون های تخصصی خواهران و همچنین ارائه گزارش از ظرفیت های موجود بانوان مسجدی در کانون ها از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این گنگره به شمار می رود.

وی درباره فضایی که کنگره می خواهد برای فعالیت های فرهنگی هنری خواهران در مسجد ایجاد کند، گفت: با توجه به خلأ فعالیت های تخصصی حوزه زن و خانواده با رویکرد زیست عفیفانه، در واقع این کنگره نقطه آغاز بستر سازی برای شناسایی و شبکه سازی خواهران در مساجد برای حضور در عرصه های مختلف خواهد بود.

مقدم افزود: شبکه کانون های تخصصی خواهران در واقع به بازوهای عملیاتی کانون های فرهنگی هنری مساجد تبدیل می شوند که پرچم‌دار الگوی سوم زن که زن نه شرقی و نه غربی است، خواهند بود.

وی درباره افق گشایی های کنگره برای رسیدن به زن تراز اسلام و انقلاب، ابراز کرد: رسیدن به زن تراز اسلام و انقلاب در گروی معرفی شاخص و الگو برای زنان ایران اسلامی و همچنین ایجاد زمینه حضور خودجوش و شکوفایی استعداد های ایشان در عرصه های مهم اجتماعی و به کارگیری آن در راستای تحقق تمدن اسلامی است. در واقع این کنگره گام اول حرکت در این مسیر مبارک است.

مقدم درباره ظرفیت هایی که معاونت فرهنگی هنری درصدد احصای آنها در فضای کنگره است، خاطرنشان کرد: این کنگره در واقع نقطه عطفی برای هم افزایی نهادهای فعال در حوزه زنان به منظور تقویت شبکه بزرگ خواهران مسجدی در کشور خواهد بود. همچنین، شناسایی ظرفیت های هنری و فرهنگی خواهران به منظور شبکه سازی ایشان در سطح کشور از دیگر ظرفیت هایی است که در این کنگره انجام خواهد شد.

گفتنی است، کنگره ملی خواهران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد ۲۱ آذرماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 1737416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha