مجتمع ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه قضایی استان تهران تشکیل خواهد شد

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت:مجتمع ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه قضایی استان تهران تشکیل خواهد شدو مطالبه عمومی در این مورد می تواند گره گشای مشکلات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان، آیت الله کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز چهارشنبه در اجلاس سراسری ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان های استان تهران که در پاکدشت برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از جمله جلوه های نگاه خیر مؤمنین به یکدیگر است و کسانی که بدنبال به ترویج و تولید فساد هستند منافق بر روی زمین هستند. 

وی افزود: مؤمنین باید نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنند و حمایت برادرانه و دلسوزی ناصحانه از جمله لوازم ایمان است و یکی از مسائل در مسئله ولایت و سرپرستی امر به معروف و نهی از منکر است. 
آیت الله صدیقی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در نزد خدا والا دانست و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از صفات الهی است و در زیارتنامه ائمه معصومین علیهم السلام امر به معروف و نهی از منکر تاکید جدی شده است و در مکتب عاشورا این فریضه در صدر دیگر فرائض ذکر شده است. 
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان داشت: شاخصه حکومت اسلامی با وجود امر معروف و نهی از منکر شکل گرفته است و اگر آنرا حذف کنیم باید اسم اسلامی آن نیز برداریم و در قرآن کریم جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر آن کنار گذاشته شود مورد لعنت الهی قرار می گیرند و در آن ذکر شده که اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود اشرار بر شما مسلط می شود. 
وی افزود: اگر ما امر به معروف و نهی از منکر را در کشور جدی می گرفتیم افراد نالایق بر ما حکومت نمی کردند و غرب گرایان سال های گذشته بر ما مسلط نمی شدند و دیدیم از کنار این مسائل خطرهای امنیتی، اخلاقی و سیاسی چگونه بر ما غالب شد. 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت: دولت اسلامی موظف به اجرای قانون اساسی است و در اصل هشتم آن بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر تأکید شده است ولی متاسفانه در مجلس و دولت های مختلف این اصل مورد غفلت قرار گرفته است. 
مشاور عالی قوه قضائیه عنوان کرد: بستر اجرایی حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر با پرچمداری ائمه جمعه و حمایت دولت سپرده شده است و اشرافیت امام جمعه از طریق مجاری مختلف برای تزریق بخش های گوناگون می تواند نتیجه بخش باشد. 
وی مشارکت دادن توده های مردمی را خواستار شد و تصریح کرد: ائمه جمعه واسطه فیض و برداشتن موانع و مشکلات امر به معروف و نهی از منکر هستند و بهره گیری از توان مردمی با آموزش های لازم می تواند با بهره گیری از چنین ظرفیتی می تواند تاثیر گذار باشد. 
آیت الله صدیقی ادامه داد: پایگاه های نماز جمعه در کشور می توانند موج آفرینی کنند و با ایجاد شبکه های اجتماعی خلاق در جو سازی امر به معروف و نهی از منکر و امور تربیتی یک مجموعه پیوسته هدایت شده و  پشتوانه جدی برای نظام اسلامی و رهبری معظم باشند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تبدیل  «اگرها» را به «مگرها» خواستار شد و اظهار داشت: ما باید زمینه ساز رفع فساد باشیم و با برنامه ریزی در کنار واقعیات باید کار کنیم و لذا مطالبه عمومی در این مورد می تواند گره گشای مشکلات باشد، لذا  مجتمع ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه قضایی استان تهران تشکیل خواهد شد. 
وی در پایان در خصوص بودجه ستادهای امر به معروف و نهی از منکر گفت: نباید یک لحظه در مقابل فساد کوتاه بیاییم و در خصوص تشکیلات این ستاد ما هنوز قانع نیستیم و اگر فضا احیا شود دیگر شاهد کشف حجاب و دیگر منکرات نخواهیم بود و در حال حاضر کارهای خوبی برای اختصاص بودجه و احیای امکانات صورت گرفته است ولی در شهرها باید امکانات دیگر دستگاه با بهره گیری از توان مردمی مکمل خوبی برای این ستاد خواهد بود.

کد خبر 1737420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha