مغفول ماندن از نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز منکرات خواهد شد

امام جمعه شهرستان پاکدشت گفت: با کمال تاسف با همه اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است مانند دیگر فرائض از جمله اقامه نماز که اولین فریضه واجب ماست به امر به معروف و نهی از نیز توجه جدی نشده است و این زمینه ساز گسترش منکرات خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران،صبح امروز چهارشنبه(۱۵آذرماه) اجلاس سراسری ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان های استان تهران در شهرستان پاکدشت با حضور آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ائمه جمعه، فرمانداران، روئسای دادگستری و دادستان ها، شهرداران و بخش داران شهرستان های استان تهران برگزار شد. 
حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان پاکدشت در اجلاس سراسری ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان های استان تهران گفت: شهرستان پاکدشت ۴۵۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۹۲ شهید آن از شهدای مدافع حرم می باشند و در این شهرستان خانواده های پنج شهید و سه شهید نیز زینت بخش این شهر در استان تهران می باشند. 
وی در خصوص فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر جزو چهار اولویت اول حکومت اسلامی است ولی با کمال تاسف با همه اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است مانند دیگر فرائض از جمله اقامه نماز که اولین فریضه واجب ماست به امر به معروف و نهی از نیز توجه جدی نشده است  و این زمینه ساز گسترش منکرات خواهد بود. 
حجت الاسلام جوکار افزود: امروز متأسفانه برخی مدیران به نماز اهمیت نمی دهند و در جلسات فرهنگی نیز بعضاً نماز ذایل می شود، ما در تعیین اولویت ها به معروف و منکر توجه نداریم و اگر نماز را جزو اولین اولویت های خودمان در جامعه قرار دهیم سایر معروف ها نیز مانند امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و... ادا خواهند می شدند. 
امام جمعه پاکدشت با انتقاد از عدم بودجه و امکانات در کشور برای آمرین به معروف و ناهیان از منکر تصریح کرد: در شهرستان ها امام جمعه رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند ولی در بحث امکانات و نیروها بسیار ضعیف هستیم و باید به این مسائل جدی ورود پیدا کرد تا بتوانیم به مسائل مهم بیش از پیش رسیدگی کنیم. 
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان پاکدشت در پایان از آیت الله صیدقی خواستند تا کسانی که در جبهه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند با رهبری معظم انقلاب اسلامی دیدار و راهبردهای این فریضه را با زبان نافض ایشان به گوش جان شنوا باشند.

کد خبر 1737435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha